Fincsa-nindzsa

Sült túrótorta (áfonyás)

2012. augusztus 27. - fincsanindzsa

Legyen egy kis desszert is mára: a héten Gábor egyik barátjánál jártunk, ahol a családjának cukrászdája van, így amikor meglátogatjuk őket, isteni sütiket kóstolunk meg. Innen loptam egy ötletet, hogy én is csinálok sült túrótortát. Miért is ne, hiszen nem lehet túl nehéz. Azért menet közben egy apró akadályba ütköztem :) Gondok a tésztával, és a recept szerint jóval több tejet és tejfölt kellett volna beleraknom, így két tortának megfelelő mennyiségű töltelékem lett. (A receptemben már a korrigált mennyiségek szerepelnek.)

 

Hozzávalók

Tésztához (26-os átmérőjű tortaformához)

8dkg porcukor 

15dkg vaj

20dkg  búzaliszt (BL55)

 

Töltelékhez

60dkg félzsíros tehéntúró

11dkg étkezési keményítő vagy 3 csomag vaníliás pudingpor

28dkg porcukor 

4dl tej (2,8%-os)

1 nagy pohár tejföl

2 citrom héja

2 db tojás

17 g bourbon vaníliás cukor

300g áfonya

A tésztához a hozzávalókat morzsoljuk össze, és dolgozzuk össze alaposan. Hideg vajat használjunk, és gyorsan dolgozzunk, mert a vajas tésztának nem tesz jót a meleg.

2_66.jpg

Utána 10-15 percre tegyük vissza a hűtőbe, majd nyújtsuk ki, hogy a forma oldalán 3-4 centi magasra fel tudjuk húzni a tésztát. Én ilyenkor egy kört szoktam nyújtani, majd az ujjaimmal dolgozom szét a tésztát, így biztosan nem törik el. A tortaforma alját béleljük ki sütőpapírral, simítsuk bele a tésztát, majd fogassuk rá a csattal, és a formán kívül eső papírt vágjuk le. Kivételesen nem javaslom, hogy sütőpapíron babot vagy borsót rajtunk nehezékként a tortalapra, ugyanis feltépkedte a tésztát, így kezdhettem előröl az egészet. Szóval ehelyett csak szurkáljuk meg, és úgy tegyük be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol aranybarnára sütjük.

Közben a krémhez az alapanyagokat keverjük össze, majd ha a tészta megsült, kanalazzuk bele, ugyanis egy igencsak híg szószt kapunk alapul. Gondoltam ne legyen uncsi, ezért gyorsan lefutottam a piacra és hoztam áfonyát, így lett belőle áfonyás túrótorta.

3_34.jpg

190 fokon süssük a tortát további 60 percig légkeverés nélkül, és ha elkezd barnulni a teteje, vegyük le a hőfokot 175-ra, és takarjuk le alufóliával. Így további 40-60 percig süssük még.

Ugyan azt hittem sosem készült el, de hogy még várni is kellett a fogyasztásával egy teljes éjszakát…hát ennek kevésbé örültem. De nagyon finomra sikeredett. Édes, de mégsem kelti azt a tömény cukorszirup ízt. Ha a cukrot nyírfacukorral, steviával vagy glükononnal helyettesítsük, akkor cukorbetegek számára is kiváló nassolnivaló.

4_24.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr994733597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása