Fincsa-nindzsa

Kaszinótojás (Meglepetésbulira)

2013. január 12. - fincsanindzsa

Még mindig nem jutottam el a receptek végéig, hogy a meglepetésbulihoz mindent feltöltsek, de most igyekszem behozni a lemaradást. Mivel még aktívan vizsgaidőszak van, valami pótcselekvésre szükség van, ergo mindig kell valami indokot találni, hogy ne épp a tananyaggal kelljen foglalkozni – remélem ezt a posztot anyukám nem olvassa :)

Most sincs másképp, inkább az elmaradást hozom be, és népszerűsítem a blogom, hiszen a vizsgákig még 2,5 nap van! Természetesen, ha a hétköznapokra készítenénk, akkor nem kell ilyen ipari mennyiséget készíteni, ugyanis itt a 25-30 főre adtam meg a mennyiségeket.

Hozzávalók

25 tojás
4-6 ek. tejföl
1 csomó petrezselyem

bors
mustár

A tojásokat főzzük meg, ha van lehetőségünk, olyan edényt használjunk, amibe szorosan egymás mellé tudjuk állítani a tojásokat.

Forrástól számított 10 percig főzzük őket, majd teljesen hűtsük le.

Ha a tojás már hideg, akkor pucoljuk meg. Én mindig bénáztam, és elég ormótlan tojások kerekednek belőle. Lehet, hogy ezt már ismeritek, de én most találkoztam vele először. A tojásokat óvatosan végiggörgetjük az asztalon, hogy apróra törjön a héja. Ezek után az aljánál lazítsuk meg és szépen el tudjuk távolítani a héját úgy, hogy ne sérüljön a tojás.

Ezután vágjuk félbe, és óvatosan kanalazzuk ki a tojás sárgáját. A fehérjét helyezzük el egymás mellett egy tálcán, és ezt töltjük majd vissza a sárgájából készült keverékkel.

3_11.JPG

A tojássárgáját keverjük össze egy evőkanálnyi mustárral, kezdetben 3-4 evőkanálnyi tejföllel, vágjuk hozzá egy csokor petrezselyem zöldrét, sózzuk, borsozzuk meg. Ha túl sűrű, akkor lazítsuk tovább tejföllel, hogy krémes, ám nem túl folyékony állagú legyen.

2_17.JPG

Hagyjuk egy fél órát állni, és ízesítsük még, ha szükséges, majd kanalazzuk vissza a tölteléket a fehérjébe és díszítsük petrezselyemmel.

4_10.JPG

Ehhez fogyasszuk franciasalátát, legalábbis nekem ez a kedvencem hozzá.

1_23.JPG

Ha további partifalat ötletre van szükséged:

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/06/hogyan_keszuljunk_egy_25-30_fos_meglepibulira 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr985013787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása