Fincsa-nindzsa

Banándzsem

2013. március 10. - fincsanindzsa

Tegnap voltunk kint a Kézműves Magyar Ízek Gasztro Vásárán, és életemben először vettem a Magyar konyha példányaiból. Gyorsan végigforgattam a kocsiban, mert este névnapi zsúrra készültünk a barátainkhoz, és valami új sütit szerettem volna csinálni, de ennél sokkal jobbat találtam.

Már olyan régen tettem el lekvárt, és a barátaink mostanában, ha tehetik és átjönnek hozzánk, néhányat kérnek tőlünk, hogy megkóstolják és elpusztítsák otthon. Így legalább állandó forgásban van, nem romlik ránk és legalább mindenféle újdonságot is kipróbálhatok.

Ebből született meg a banándzsem. Ettem már sok finomságot, de ez, überelt mindent. És kb. 40 perc alatt megvan az egész, az előkészítéstől, az üvegbe rakásig.

Hozzávalók

kb. 2-2.2kg banán (kb. 1.5kg lesz belőle)
2 nagy citrom héja és leve is
1 grapefruit leve (ha két grape kerül bele, akkor egy picit fanyarabb lesz az íze)
1 rúd vanília
1 mokkáskanál őrölt fahéj
1 mokkáskanál őrölt szerecsendió
30ml rumaroma
40-50dkg kristálycukor
½ bögre víz (kb. 1-1.5dl)

A citromot alaposan mossuk meg és reszeljük le a héját.

A banánt törjük össze villával csak olyan rusztikusra, majd facsarjuk rá a citromok és a grapefruit levét is. Mehet rá a fahéj és a szerecsendió is. A vaníliarudat hosszában vágjuk be, és a késsel kaparjuk ki a magvakat, majd adjuk a banánhoz. A héját se dobjuk ki, hanem főzzük bele a lekvárba.

1_46.JPG

A cukrot a fél bögre vízzel főzzük sziruppá, folyamatos kavargatás mellett forraljuk fel, és utána addig főzzük, amíg sziruppá nem sűrűsödik. (A lábosba öntsük forróvizet, hogy a cukor ne száradjon bele.)

Ezt adjuk a banánhoz és közepes lángon főzzük össze, amíg a dzsem besűrűsödik. Kb. 20-25 percre lesz hozzá szükség. Időközönként kavarjunk bele.

Közben alaposan mossunk ki néhány üveget, és töröljük teljesen szárazra. Egy tepsit engedjünk félig meleg vízzel és állítsuk bele az üvegeket, majd apránként kanalazzuk bele az üvegekbe és szorosan fedjük le.

Életemben először kipróbáltam, hogy az üvegeket fejbe állítottam – állítólag tartósításra jó ez a módszer -  néhány percig és utána dunsztoltam.

Ez a mennyiség kb. 5-6 Uncle Ben’s-es üvegre elegendő.

2_33.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr15125990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása