Fincsa-nindzsa

Tzatziki saláta

2013. május 05. - fincsanindzsa

És amit a kebabhoz ígértem saláta következik most, az egészség jegyében. Méghozzá török-görög konyha, amit szigorúan nem választanék szét, mert a hús inkább török a többi pedig görög. Tavaly, amikor Cipruson voltam, - szívem csücske a hely, mindenkinek meleg szívvel ajánlom - nagyon megkedveltem mind a török, mind a görög konyhát. Bár talán a török jóval ízletesebb és változatosabb volt számomra, míg a görög oldalon a tzatziki, meg a görög sali, meg a gyros és a grill hús ment. De aztán olyat ettem….olyan szót találok rá, amit inkább nem írok le.

Ha már készítünk salit, akkor stílusosan legyen hús és pita is egyben. Nehogy hiányt szenvedjünk.

Hozzávalók

fél liter görög joghurt (savanyúbb, sűrűbb mint a boltban kapható)
1 uborka
8-10 gerezd fokhagyma
kevés olivaolaj

menta

Én szeretem meghámozni használat előtt a zöldségeket, ám ehhez elegendő, ha alaposan megmossuk az ubit. Vágjuk félbe, szeleteljük fel, majd vágjuk apró kockákra. Tegyük egy külön edénybe, sózzuk meg, hogy a benne levő víztartalom „kiürüljön”. Mielőtt tovább használjuk, nyomkodjuk ki alaposan a levét, amit engedett.

A joghurtot tegyük egy tálba, tegyük rá a lecsepegtetett uborkát, zúzzuk rá a megpucolt fokhagymát, pár csepp olivaolajat és igény szerint sót.

A mentalevelet vágjuk apró darabokra és keverjük a salátához. Használhatunk kaprot is, de én azt kifejezetten utálom.

1_68.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr934689445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása