Fincsa-nindzsa

Pritaminpaprikakrém

2013. szeptember 08. - fincsanindzsa

Az elmúlt napokban nem került ki újabb bejegyzés a blogra, de ennek egyetlen oka volt. Új családtag érkezett hozzánk, méghozzá egy csodálatos kis goldi. Így sajnos semmi kedvem és időm nem jutott arra, hogy bevegyem a konyhát.

1_171.jpg

Még múlt héten álltam neki egy pritamin-paprikakrémnek, amit hála istennek 5 napig kellett pihentetni, így tegnap csak be kellett töltenem üvegbe.

Ezt a receptet még anyukámtól kaptam, pontosabban először egy üveg krémet kaptam Tőle, majd néhány heti könyörgés után jött vele a recept is. Nem csináltam sokat, de szerintem még így is több lett, mint ami elfogyna. Ugyanis ezt elsősorban pörkölt ízesítésére lehet használni. Főzést nem igényel!

Hozzávalók: (3-4 közepes uborkásüveg méretű üveg megtöltésére)

1 kg pritaminpaprika
2-3 cseresznyepaprika – nekünk sikerült csípőset venni
fél kg vöröshagyma
fél kg paradicsom
9dkg só
6dkg kristálycukor
fél dkg őrölt bors
2-3 babérlevél
70g mustár (kis tubus)
1tk. szalicil (sry, de én belerakom)

A recept összeállítása nagyon egyszerű, és nem túl időigényes. Ugyanis a lényege, hogy a zöldségeket miután megmossuk, más teendőnk nincs, hogy nagyobb darabokra vágjuk és egy aprítógép segítségével szinte pépesre daráljuk.

1_172.jpg

Ízesítsük borssal, sóval, babérlevéllel, mustárral és én tettem bele szalicilt is, annak ellenére, hogy szinte senki nem ajánlja.

Keverjük alaposan össze, majd folpackkal fedjük le és 5 napig érleljük. Mindennap keverjünk bele, majd az 5. napon töltsük bele az alaposan kifertőtlenített és szárazra törölt befőttesüvegekbe. Egyet ne felejtsünk el: a babérlevelet szedjük ki belőle!

2_122.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr355500326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.loretta · http://popkult.blog.hu/ 2013.09.13. 09:53:44

Szia fincsanindzsa! Én tegnap megcsináltam a receptedet, ugyanazokkal az arányokkal, amit írtál, csak a szalicilt nem tettem bele, viszont az a problémám hogy nagyon híg lett. Most az "érlelésnél" tartok, és belekevertem ma reggel, szinte olyan mint egy leves. Valószínűleg nagyon lédús lehetett a paradicsom. Van esetleg ötleted, mit csináljak vele?
Köszi!

fincsanindzsa 2013.09.13. 09:56:02

@.loretta: szia Loretta, nekem is eleg leveses lett ezert kiszedtem a szekrenybol az anyukam altal keszitettet. Neki is ilyen. Ha nagyon zavar, akkor szuron egy keves levet onts le rola. Most jobb otletem sajnos nincs.

.loretta · http://popkult.blog.hu/ 2013.09.13. 10:01:25

Igazából nem feltétlenül zavar, csak azt hittem elrontottam valamit :) De belekóstoltam, és ízre nagyon finom, ja még annyit "csaltam", hogy tettem bele 2 friss bazsalikomlevelet is, mert úgy nő a bazsalikomom, hogy már nem tudom hova tenni, úgyhogy mindenbe rakok :D
Köszi szépen a receptet! :)
süti beállítások módosítása