Fincsa-nindzsa

Kapjunk be valamit 2. - The Donut Library

2013. október 06. - fincsanindzsa

2007-ben találkoztam először a Dunkin’ Donut-al és nem sokkal később a Cinnabon-nal, ami megpecsételte a sorsom. Már akkor megfogalmazódott bennem, ha sok pénzem lesz, akkor egyszer egy ehhez hasonló helyet fogok nyitni. Az életem és a terveim közben másfelé vittek, de nem tettem le róla, hogy majd egyszer valami egyedit alkossunk a férjemmel, hiszen ő is imádja a cukrászatot, a sütögetést, sőt neki még a végzettsége is megvan ehhez, velem ellentétben. Közben az ötletem „lenyúlták” és létrejött a két nagyszerű hely Bites és a The Donut Library címerei alatt.

Fahéjas csigát kiválóan tudok otthon is készíteni, mert egy fantasztikus receptem van még a nagymamámtól. Ezzel ellentétben sajnos fánkot még nem csináltam sosem. Mindig bennem van a félsz, hogy olyan olajos lesz, mint a farsangi fánk, ezért inkább neki sem álltam.

Aztán egyszer csak megjelent a legtutibb hely, amit fánkvilágban a Dunkin’ után el tudok képzelni…a The Donut Library. Érdekes, amikor Miamiban voltunk addig nem hagytam abba a nyavalygást, amíg nem kóstolhattam meg ismét a Dunkin’-os fánkot. Aztán rájöttem, hogy sokkal jobbra emlékeztem. Korábban még lehetett kapni sűrű forrócsokit, amibe lehetett mártogatni a fánkokat. Hmmm. Így végül  Dunkin’ egy kisebbfajta csalódás volt számomra.

Aztán valahol láttam az új magyar kezdeményezést, hogy a Pozsonyi utcába betette a lábát a fánkos. Ilyenkor hálát adok az istennek, hogy nem lakom a belvárosban, mert akkor még kövérebb lennék, mint most.

Az egyik nagy vágyálmom, ami remélem teljesülhet, hogy szívesen elmennék a Donut Library-ba kisegítőnek, a háttérbe, ahol a fánkok készülnek. Ha Dévényi Tibi bácsi eldobná a piros-pöttyös labdáját, akkor ez lenne a kívánságom, talán teljesíthető. Ugye Tibi bácsi? :)

Visszatérve a Donut Libraryra: Eltudjátok képzelni, hogy egy-egy igazán pörgős napon akár 800-1000 darab fánk is készül? Micsoda háttérmunka kell ehhez! Fantasztikus!

2_138.jpg

1_188.jpg

Kitűnő elhelyezkedés, jó design, kedves kiszolgálás, nagy választék, lágy tészta, de valahogy nem eltalált mennyiség, amivel maximálisan ki lehet szolgálni a betérőket, és bankártyafizető-mentes övezet.

Én a kajáért, főleg egy jó kajáért, képes vagyok elutazni a világ végére is. Bár ez jellemző talán rám az élet minden területén is. Először csak kóstolót ettünk a Könyvtárban, ahol a barátainkkal ültünk be egy délutáni chilloutra. Aztán legközelebb már úgy készültünk, hogy dobozzal viszünk haza, de nem egészen úgy sikeredett az akció, ahogy terveztük.

De kezdjük a legelején. Néhány hónapja nyitotta meg a hely a kapuit a belvárosban, hétköznapokon és szombaton 9 és este 7 között, vasárnap pedig dél és este 7 között várja az ínyenceket. Hétköznap nekem esélytelen, hogy eljussak, ezért maradt a hétvége. Azonban roppant szemfülesnek kell lennünk, ugyanis a fánkot pillanatok alatt elkapkodják, és utána órákig üresjárat van. Kávé, fagyi (Ben & Jerry’s) és kiváló háziszörp kapható, ezzel kell beérnünk, amíg a fánk elkészül.

Itt kedvelhetitek, ha még ezt nem tettétek meg:

https://www.facebook.com/thedonutlibrary

Vagyok annyira elvetemült, hogy képes lennék egy egész napot ott tölteni, és kifigyelni, mikor érkezik az áru, így később mindig csak akkor kellene belibbennem, amikor tudom, hogy szállítás van.

Ami nagyon tetszik a helyben, hogy egy igazi kényelmes kis gyöngyszem, pihe-puha párnákkal, kanapékkal, és sok-sok angol és magyar nyelvű könyvvel. Ha időmilliomos lennék, akkor egy-egy délutánt szívesen eltöltenék itt fánkot majszolva. Egy nagy gondom van, hogy semmi sósat nem lehet kapni. És nekem sajnos az édes után nagy szükségem van valami sósra is. Lehet, hogy a terveik között szerepel a bővítés, ez egy szuper meglepi lenne számomra.

3_94.jpg

Nálam nagyon fontos egy beülős helyben, hogy a mellékhelység is szép tiszta és igényes legyen. Itt ez a feltétel maximálisan teljesül.

Legutóbb teljesen kiéhezve értünk oda, fejembe vettem, hogy mindegyik fánkból veszünk egyet, hiszen nem lehet úgy normálisan blogbejegyzést írni, hogy nem teszteltünk mindent. Vasárnap ugyebár délben nyit, és mi kettőre értünk oda. Nagy csalódásunkra talán 2-2 fánkot tudtunk venni, ugyanis lerabolták a polcokat.

4_71.jpg

Természetesen, amit a fejembe veszek, attól nem szabadulok és talán őrületbe is kergetem a környezetemben élőket. (Szegény férjem!) Mivel megtudtuk, hogy 5 óra, mire elkészül egy-egy adag fánk, - az összedolgozástól a kelesztésen át a sütésig - hiszen mindent kézzel készítenek, frissen és mindenféle tartósítószertől mentesen, ezért délután 5 órára visszamentünk. Mivel nem bíztuk a véletlenre, inkább 16.30ra mentünk, nehogy megelőzzenek minket :) Azonban apró csúszásban voltak és 6 órára érkezett meg a szállítmány. De mi elfoglaltunk egy kellemes kis boxot a kettő közül, könyveket olvastunk és blogbejegyzéseket írtam, így az idő hamar elrepült. Én nem vagyok nagy kávés, de a férjem megkóstolta a kávét és a lattét is, és mindegyiket nagyon finomnak tartotta.

8_8.jpg

Elérkezett a 6 óra, - addigra már nem irigyeltem a felszolgáló lányt, aki ráadásul aznap kezdett el dolgozni – a sor hatalmas volt, hiszen mindenki visszajött, a sztenderd esti vendégseregen kívül.

Feltétlenül szükségesek tartottuk, hogy két dobozzal vegyünk. Általában ilyenkor egy válogatást viszünk, 7-7 darab fér bele egy-egy dobozba, mindenből egyet viszünk és felezünk. Szeretem a dobozt, mert nagyon dizájnos. Sőt ami szuper, hogy ha 24 darabnál többet szeretnél elvinni, előrendelni is lehet. Nem túl olcsó, mert 290 forint darabja, de aki igazán szereti a fánkot, nem fogja sajnálni rá a pénzt.

A fizetésnél kisebb problémába ütköztünk, ugyanis kiderült, hogy nem lehet bankkártyával fizetni. Tanulság! Mindig legyen nálunk készpénz, ha fánkot akarunk! Nálunk szinte sosincs, így ballaghattunk az első automatáig, ami kb. 5-7 perc sétára van.

Ha a palettát végignézzük, vannak töltött fánkok, töltetlenek, fantasztikus bevonatokkal. Nem is tudom melyiket szeretem jobban.

Találhatóak köztük teljesen egyértelműek, de néhányat meghatározhatatlan fantázianévvel láttak el. Ehhez adnék némi támaszpontot is:

A közepén lyukas fánkok sosem töltöttek, csak mártottak.

A pisztáciás kicsit töményen édes, de nekem nagyon bejövős. Az egyik kedvencem a Toffi mellett, ami a Tofiffee-re hajaz, nagy vajkaramell darabokkal a tetején. Choco csokis bevonat csokis krémmel, Nutti csokibevonatú mogyoródarabokkal, Gnik pedig a King fordítottja: vaníliabevonat csokikrémmel. Nekem talán ez a csokikrémes verzió nem ízlik egyedül, van valami fura íze, ami miatt nem kedvelem igazán. 3 féle fantasztikus lekváros fánk is szerepel a palettán: az almás fahéjas, a levendulás epres és a barackos. Ebből az epres ész almás Ferge-teges, ahogy Barney mondaná az Így jártam anyátokkal-ból.

A bal oldali polcon pedig az alábbiakból választhattok: Van porcukor bevonatos vaníliapudinggal, - a vaníliapuding fantasztikus! – csokiforgácsos, cukormázas, színes gabonagolyós, csoki-, eper- és málnabevonatos, vaníliapudinggal, és Mirtillo, ami citromos mázzal, citromhéjreszelékkel a tetején.

 9_3.jpg

11_1.jpg

Szóval összegezve: bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a fánkot. Azonban, ne este 7kor akarjuk kipróbálni, mert félő, hogy már nem jut nekünk semmi. És ami még fontos, hogy vigyünk magunkkal készpénzt is. Ha kutyussal érkezünk, a pénztárnál várakozhatnak velünk. Legalábbis nekünk nem szóltak érte, hogy nem szabad. Vagy annyira elvarázsolta a kutyuskánk, hogy nem érkezett rá panasz.

10_2.jpg

 

Ma ismét beugrottunk egy kis édességért, hiszen már hosszú hetek óta nem voltunk itt. Nem akartam hinni a szememnek, ezért lefényképeztem a mai dobozt. Elnézést a kép minőségéért, de csak telefon volt nálam. Direkt berendeztem úgy a fánkokat, ahogy legutóbb. És azt vettem észre, hogy egyre kisebbek. Múltkor a 7et bele kellett passzírozni, most viszont 9 fánknak is volt a dobozban hely...ez nem egy szimpatikus üzletpolitika.

20131006_143046.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr175539931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása