Fincsa-nindzsa

Fokhagymakrémleves márványsajttal

2020. december 06. - fincsanindzsa

Hetek óta rágja pasi a fülem és ost már minden lehetséges alkalommal az orrom alá is dörgöli, hogy se fokhagymakrémlevest, se tiramisut nem készítettem még neki, így az egyik reggelen, a reggelit megelőzvén, ezzel kezdtem a napot. Először csak a klasszik fokhagymakrémlevest akartam elkészíteni, de valamiért bekúszott a gondolataimba a márványsajt. Persze nem volt éppen itthon, és csak akkor jutott az eszembe, amikor megpirította a fokhagymát, le kellett mennem, hogy beszerezzem a zsákmányt!

Ha valaki esetleg nem kíván halászlével bajlódni Karácsonykor, akkor ez a leves egy ideális opció lehet!

Hozzávalók

2 fej fokhagyma
1 fej vöröshagyma
kb. 1l víz
2 Maggi zöldségleveskocka (mert még mindig lusta vagyok alaplevet csinálni)
3-4dl tejszín
15dkg márványsajt
só, bors

ee99dd40-2f25-4293-a9c6-20b470d83f86_1_105_c.jpeg

"Készítettem" hozzá levesalapot - a jó öreg leveskockás módszert vetettem be, ez még nem hagyott cserben sosem.

Közben:

A hagymákat megpucoljuk és apróra zúzzuk, kockázzuk, majd egy kevés zsiradékon megfuttatjuk. Néhány merőkanálnyi "levest" keverjünk össze a hagymákkal és botmixerrel dolgozzuk el alaposan.

Adjuk hozzá a maradék leves-alapot. Keverjük hozzá a tejszínt is, és forraljuk fel. Eddig csak 2 decit adtam hozzá, de a 4 decitől sokkal krémesebb lett.

Ezt követően morzsoljuk hozzá a márványsajtot is, és főzzük addig, amíg a sajt teljesen elolvad. Ha nem elég ízes, ízesítsük egy picit, és szerecsendiót is adhatunk hozzá. (A sóval óvatosan bánjunk, ugyanis a sajt elég sós.)

Díjnyertesebb számomra, mint a sima fokhagymakrém, ugyanis jóval sűrűbb.

Morzsoljunk rá díszítésként még egy kevés márványsajot és forrón fogyasszuk!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr435149172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása