Fincsa-nindzsa

Sertéskaraj mandarinlében

2014. január 30. - fincsanindzsa

Talán egyszer használtam eddig narancslevet húshoz, sőt ott gránátalmával kombináltam. Isteni párosítás volt. Ezen a vonalon tovább haladva, gondoltam, hogy egy újabb párosítást is kipróbálhatnék, a hús-gomba-narancs / mandarin triumvirátusával.

Hozzávalók (2 személyre)

4 szelet karaj
15-20dkg gomba
3 mandarin leve
fél citrom leve

bors
1/2tk. pirospaprika

Egy kevés zsiradékon, nagy lángon 1-2 perc alatt pirítsuk meg a sózott-borsozott karaj mindkét oldalát, ezután szedjük ki egy tányérra. A maradék zsiradékon pirítsuk meg a felszeletelt gombát is.

1_216.jpg

2_166.jpg

3_117.jpg

Ha ezzel megvagyunk, akkor a sertésszeletet tegyük vissza a serpenyőbe, hintsük meg pirospaprikával – ne essünk túlzásokba, mert különben csak a paprika ízét fogjuk kiérezni. (Menet közben edényt kellett cserélnem ,ezért végül a húst és a gombát együtt is lefotóztam Nektek)

4_90.jpg

6_34.jpg

A facsart mandarin levét öntsük hozzá, és forraljuk fel. Mivel én annyira nem szeretem az ecetet, még a boreceteket sem, ezért egy fél citrom levét facsartam rá, hogy még pikánsabb legyen az ízhatás. Ha lusták vagyunk lefacsarni, akkor a kezünkkel a serpenyő felett úgy kivitelezhetjük ezt, hogy ne essen bele a mag, hogy a tenyerünkbe facsarjuk a citrom levét, és az ujjaink között eresztjük át a levet. A húst forgassuk meg, hogy alaposan átsüljön és frissen fogyasszuk.

7_23.jpg

Köretként rizst, vagy bulgurt ajánlanék, bár érdekes, szinte sosem eszem köretet a húshoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr765783556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása