Fincsa-nindzsa

Sült pisztráng

2014. február 01. - fincsanindzsa

Már tudom, hogy miért csak lazacot szoktam venni, minden nagyképűség nélkül. Tegnap vettem két szép pisztrángot, de elfelejtettem, hogy ezeket a jószágokat nem csupaszítják le, a fejüket is néznem kell, ezért ez számomra szívás. Mivel a férjem nincs itthon, ezért nem tudtam a feladatot átpasszolni másra sem :) Úgyhogy szembe kellett néznem az üveges tekintettel, és a csúszós nyálkás – természetesen nem nyálkás, de így mégiscsak jobban hangzik – testekkel Booorzalom! Végül megembereltem magam, és megtömködtem a hála  istennek kibelezett halacskáimat :)

Valószínűleg elég jól sikerülhetett a hal, ugyanis a kutyám néma csöndben besettenkedett a konyhába, és ismervén ezt a huncut is kópét, tutira a halat akartam a pocójába tömni, ahogy ezt egyszer a lazaccal is tette, úgy fél kilónyival. De megúsztam, mert időben beavatkoztam.

 

Hozzávalók

2 pisztráng
fél csokor petrezselyem
1 citrom reszelt héja
2-3 gerezd fokhagyma
kevés olivaolaj

A sütőt izzítsuk be 180 fokra.

A pisztrángot mossuk meg, vágjuk le a farkát – a fejét is, ha hideglelést kapunk tőle – nálam végül extra kínzást kapott: megsütöttem.

1_217.jpg

Reszeljük le a citrom héját, aprítsuk fel a petrezselymet, zúzzuk össze a fokhagymát és egy kevés olivaolajjal és sóval dolgozzuk össze. Ezt a mixet pedig töltsük bele a pisztrángokba és süssük meg kb. 20-25 perc alatt.

2_167.jpg

3_118.jpg

4_91.jpg

Egy kevés vizet löttyintsünk alá, nehogy leégjen.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr605783631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kikakl 2014.02.02. 15:01:16

Ha nemqakarsz a hal szemébe nézni, akkor egyél inkább sülttököt.

funfun 2014.02.02. 15:04:39

Nem csupaszítják le? Hiszen nincs is pikkelye! Vagy arra gondolsz csupaszítás alatt, hogy rajta van a feje? Azt sem értem, hogy elfelejtetted, nem csupaszítják le a pisztrángot. Hát nem láttad, mikor megvetted, hogy néz ki? Ja, ettél már mondjuk sült keszeget? Feje marad, megsült farka a legtutibb.
A tepsibe csak víz, zsiradék nélkül? Nem égett le? Vízzel szerintem csak főzni lehet, sütni nem.
Nem is tudom, vicces-e, vagy szánalmas, mikor ritkán főző konyhatündérek gasztrobloggerkednek. Törvényileg kellene büntetni.

fincsanindzsa 2014.02.02. 18:05:36

@funfun: ugy gondolom te egy igazi zseni lehetsz. Altalaban filet szoktam venni es nem sutottem meg egeszben halat. Hadd boruljak nagysagod elott terdre h. Ilyen bunt kovettem el!

Nem raktam zsiradekot ala es nem egett meg, vagy csak figyeltem ra es idobe kiszedtem. Dontsd el te.

Azt viszont igencsak sertesnek veszem h. Ritkan fozo gasztrobloggernek nevezel. Talan nezz korul a blogomon es utana alkoss velemenyt! Nem epp kezdonek tunok aki csak egy palacsintat tud megfozni! De ez az en szemelyes velemenyem!

vladiszlav 2014.02.02. 18:55:58

@funfun: Dehogy nincs pikkelye! Nagyon is sok apró pikkelye van, de nem szokták lepikkelyezni, mert sütés után egyben lejön a bőrével. Kell alá olaj a tepsiben.

Intizar 2014.02.02. 19:13:22

Jáj, ez tényleg níz! És milyen kárvallott pofával! Nem lehet sütögetés előtt leütni a fejét és a macskának adni? Win-win. Csak a pisztráng nem win, de őt úgyis megesszük.

Skunkworks 2014.02.02. 19:36:20

@fincsanindzsa: Háát ha a palacsintát főzöd, akkor azért nem kerek ott valami... :-D

Skunkworks 2014.02.02. 19:58:26

Egyébként ki fogom próbálni a receptet. Tetszik.
süti beállítások módosítása