Fincsa-nindzsa

Sült tojásos rizs garnélarákkal

2014. június 17. - fincsanindzsa

Már hetek óta sült tojásos rizst akarok enni, annyira kívánom, bár még sosem ettem. Este úgy gondoltam, hogy végre nekiállok. Kicsi Rafa segített nekem benne, leginkább az elpusztításban, ugyanis elég ambiciózus adagot akartam készíteni, de végül a natúr rizst vacsira megkapta a kutyám.

Hozzávalók

1 nagy pohár jázmin rizs
3 tojás
újhagyma
2 ujjnyi gyömbér
2 gerezd fokhagyma
20dkg garnélarák

kurkuma
olaj

 

Először 2 pohár rizst főztem, de amikor elkezdtem az alapanyagokat összekeverni, rájöttem, hogy csak a felét kell felhasználnom. Ezért Rafa kapta meg a rizs felét, mert képtelen lettem volna már megenni. A rizst egy kevés olajon megpirítjuk, egészen odáig ha a rizsszemek nagy része már fehér színre váltott. Majd 1,5-szer annyi vízzel felöntjük, mint amennyi rizst használtunk fel. A vizet sózzuk meg alaposan, forraljuk kb. 5 percig, majd fedjük le és hagyjuk, hogy a rizsszemek megduzzadjanak.

1_224.jpg

 

2_172.jpg

 

Közben készítsük elő a többi alapanyagot. A garnélát pucoljuk meg és egy kevés olajon, egy gerezd fokhagymával pirítsuk meg.

3_123.jpg

A tojásokat verjük fel, a fokhagymát zúzzuk össze, a gyömbért pucoljuk meg és vágjuk kicsiny kockákra, a hagymát pedig karikázzuk fel.

Egy kevés olajon futtassuk meg a fokhagymát és a gyömbért, szórjuk meg kurkumával, a tojást folyamatos keverés mellett öntsük hozzá és süssük meg egy picit, de még maradjon folyékony. Mindent kb. 1 perc alatt.

4_96.jpg

 

5_48.jpg

 

Ezután forgassuk bele a főtt rizst, sózzuk meg és süssük néhány percig. Végül szórjuk rá az újhagymát és a garnélát és forgassuk át alaposan.

6_36.jpg

7_25.jpg

8_12.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr345845372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása