Fincsa-nindzsa

Lazac petrezselyemmel és citromhéjjal, ahogy a kutyám szereti :)

2014. április 02. - fincsanindzsa

Múlt héten szabin voltam, amit a "balkáni egzotikumban", Koszovóban töltöttem a férjemmel. Mivel elég népszerű arrafelé a török konyha, ami nekem az egyik gyengém, ezért jócskán áldoztunk a hedonizmus oltárán. (Erről majd egy posztot hamarosan írok :)) És ez a bőséges lakomázás természetesen az alakomat sem kímélte meg. Nem szeretek diétázni, de néha sajnos eljutok egy olyan pontra, ahol feltétlenül be kell avatkozni. Ez a hétfői napon érkezett el, ahol ismét a fejembe vettem, hogy megszabadulok a feleslegemtől, ami igencsak ragaszkodik hozzám :)

Nem másra esett a választásom, mint a Lifetilt Naracsbőr Programjára - http://www.lifetilt.hu/blog/2014/03/narancsbor-program. Korábban már sikeresen lefogytam a Lifetilttel, ezért vágok bele újból. Akinek meghoztam a kedvét, vágjon bele :) Minden nap szeretnék a diétához illeszkedő receptet feltenni, amit én is fogyasztok, így akár innen is meríthettek ötletet hozzá. Csináltam 5 hétre előre mintaétrendet, aminek az alapja a változatosság a megengedett nyersanyagok felhasználásával.

És természetesen, hogy ne kelljen egyedül főznöm, a kutyuskám is besegített. (A csemegézésbe is, hiszen övé a lazac bőre :))

1_205.jpg

Hozzávalók (3-4 étkezésre)

kb. fél kg lazac
2 citrom héja
1 csomó petrezselyem
1-2 gerezd fokhagyma
kevés olívaolaj
só, bors ízlés szerint

A citrom héját reszeljük le, a petrezselymet vágjuk apróra, a fokhagymát zúzzuk össze és egy kevés olívaolajjal keverjük össze ezt a három összetevőt.

A lazacot vágjuk tetszőleges szeletekre – én négybe szoktam – majd sózzuk, borsozzuk és végül a szeletek tetejére halmozzunk a fűszerkeverékből és oszlassuk el egyenletesen. (Csak a húsos részét kell megkenni) Ez a fűszerkeverék nagyon pikáns ízt ad neki.

2_155.jpg

Én kókuszolajat használok sütéshez már egy jó ideje, így egy evőkanálnyi mennyiséget hevítsünk fel az olajon, majd a bőrével lefelé fordítva kezdjük el sütni. A lazac egy-egy oldalához kb. 1,5-1,5 perc szükséges, de ha a szelet 2/3-áig kifehéredik, akkor már fordíthatjuk is.

3_106.jpg

Ha megsült, a bőrt még melegen húzzuk le – így a legkevesebb húsveszteség.

Végül fogyasszuk salátával, vagy a legújabb kedvencemmel, a bulgurral.

4_80.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr695676222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása