Fincsa-nindzsa

Étcsokis ricottatorta

2014. május 13. - fincsanindzsa

Nemrégiben érkezett meg a legújabb segítőtársam, Ica, a Kitchenaid robotgépem, de feszültségátalakító hiányában nem tudtam használni. Így végre a hétvégén fel tudtam őt is avatni. Szorgos, dolgos masina. meg kell hagyni :) Kerestem egy frankó kis receptet, de eszembe jutott, hogy a csajok nem szeretik a túrót, ezért mással is készültem. De ez annyira megtetszett, hogy nem tudtam ellenállni neki.

Hozzávalók (A Sütivarázsban található szilikonformákat használtam: 3 mini kuglóf forma és a nagy rózsaszín karika, amelyek felhasználásával készült)

75dkg ricotta
25dkg krémsajt
6 tojás
20dkg cukor
5dkg liszt
1 citrom leve és héja (a héj kiváltható kandírozott citromhéjjal, amit házilag készítsünk)
1 rúd vanília
10-15dkg étcsoki
teavaj a formák kivajazásáról

 

A tészta elkészítése nagyon egyszerű, hiszen csak össze kell keverni az alapanyagokat: mivel szeretek egészségesen táplálkozni, és minél jobb minőségű termékeket használni, ezért ez a süti is nádcukorral készült, de ez mindenki szíve joga, mit használ.

 5_50.jpg

Törjük fel a tojásokat, majd a cukorral együtt kezdjük őket felverni, alacsony fokozaton. Ezután jöhet hozzá a krémsajt (Mascarpone vagy Pihiladelphia), a liszt, a vaníliarúd „kibelezve”, felhasználva az értékes magvait, majd facsarjuk bele a citrom levét, és reszeljük le a citrom héját is. Én minden eshetőségre felkészülve, ha citromot veszek, az összes citrom héját le szoktam reszelni, lecukrozom, és bármikor előkaphatom, ha szükséges :)

1_232.jpg

Legutolsó lépésként pedig vágjuk apróra a csokit - de le is reszelhetjük - majd keverjük bele a ricottás krémbe.

3_129.jpg

Az egész folyamat alatt alacsony fokozaton pörgessük a robotgépet, ne levegősödjön fel a tészta! Sőt, pár perc elegendő is neki, hogy összedolgozzuk a hozzávalókat.

Közben vajazzuk ki a formát, majd óvatosan kanalazzuk bele a masszát. Ha igazán jót akarunk magunknak, akkor fém formát használjunk, 26 centi átmérőjűt. (a képeken láthatjátok, hogy kekszet is használtam, de elhagyható, mert csak rontja az ízhatást)

2_179.jpg

4_99.jpg

 

Melegítsük elő a sütőt 150 fokra, és süssük addig, amíg a széle aranybarnává válik. A közepe viszont maradjon puha. Természetesen a hústű tesztet vegyük igénybe, és ha a tészta közepe még folyós, vagy ragadós, süssük tovább.

Ha elkészül, egy deszkára fordítsuk le, hagyjuk egy picit hűlni, és óvatosan hámozzuk ki a szilikonformából.

Én azért választottam a lyukas közepű formát, mert egyszerűen és könnyedén szeletelhetjük. Ez egy nagyon könnyed, finom nyári sütemény. Meg merem kockáztatni, hogy eperrel fogyasztva fantasztikus lehet!

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr286153616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása