Fincsa-nindzsa

Avokádós rákkoktél

2014. július 10. - fincsanindzsa

Mivel elég sok avokádó volt itthon, és már túlságosan is megpuhult, nem várhattam tovább, és valamit ki kellett találnom. Karácsonyra megkaptam a hőn áhított Larousse Gasztro enciklopédiát a férjemtől és mivel akkor elég töménynek tűnt, az F betűnél feladtam a tovább lapozgatását.

Hála istennek volt néhány recept és szócikk, amit kifejezett figyelemmel követtem nyomon, így esett az avokádóval is.

Több receptet is ajánlottak az olvasók figyelmébe, azonban nekem az avokádós rákkoktél keltette fel az érdeklődésem. A receptet ugyan túl majonézesnek és zsírosnak tartottam, ezért át kellett alakítanom, de nem sikerült rosszul, azt kell hogy mondjam. Az enciklopédia kiváló ötleteket az, aki nemcsak a magyar konyhát szereti, hanem nyitott az újdonságokra is.

Úgy gondolom 1-1 avokádó egy főnek egy étkezésre kellően laktató, azonban én az itthon árválkodó össze avokádót felhasználtam, nehogy megbarnuljanak és megromoljanak.

Plusz a hétvégén a férjem talált egy kaparókanalat a Butlersben, amivel guszta kis diónyi gombócokat lehet kaparni az avokádóból, így ezt gyorsan tesztelés alá is vetettem.

Hozzávalók

4 avokádó (közepesen érett)
1-2 citrom leve
15-20dkg tisztított pirított garnélarák
1ek. teavaj
1dl majonéz
2 kis pohár joghurt
2cl konyak
5-10 csepp Worcester szósz
1ek. ketchup

Az avokádót vágjuk hosszában félbe, szedjük ki a magját – ne dobjuk ki!, sőt az avokádó héját sem, mert azt is felhasználjuk – és a kaparókanállal apró kis gombócokat kanalazzunk a húsából. Erre facsarjunk citromlevet, valamint az avokádó magjával együtt hagyjuk egy edényben, mert így az húsa nem fog megbarnulni. Egy kevés citromlevet dörzsöljünk a kivájt avokádó héjába, amiben későbbi vissza fogjuk tölteni a szószt, a rákot és az avokádó húsát.

2_29.JPG

A garnélát tisztítsuk meg – kb. 30%-kal többet vegyünk, mint amennyire szükségünk lesz. Először csípjük le a fejét és a farkát, hámozzuk le a „páncélt” majd a hátvonalon hosszában vágjuk be, és mossuk ki belőle az ürüléket. Vágjuk a rákocskákat ketté.

1_39.JPG

Közben a vajat kezdjük el felforrósítani, majd adjuk hozzá a rákot és néha megforgatva pirítsuk meg.

Mialatt a rákocskák megpirulnak, a majonézhez keverjünk két kis pohár joghurtot. Ha valakinek túl zsíros lenne, szerintem még mehet bele joghurt nyugodtan. Ehhez keverjünk egy evőkanál ketchupot, és ízlés szerint Worcester szószt is.

Ha a rák elkészült, keverjük a mártáshoz, majd az avokádót is forgassuk össze vele óvatosan. Kóstoljuk meg, kellően pikáns-e és ízesítsük még, ha nem elég intenzív az íze.

3_21.JPG

Ha minden alappal megvagyunk, akkor az üres avokádóhéjba töltsük vissza koktélt. Ha szeretnénk, a tetejére helyezzünk egy fél koktélparadicsomot. Nagyon mutatós.

Az íze jobb lett, mint számítottam, bár simán elviselt volna még egy pötty joghurtot, mert én eleve nem igazán szeretem a majonézes dolgokat, de ez ízlés kérdése, játsszunk vele.

4_18.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr185086004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.07.30. 11:52:04

Én salátaleveleket is tépkedek bele és ezer sziget öntettel tálalom. Egyik kedvencem.
süti beállítások módosítása