Fincsa-nindzsa

Tonhal fasírt avagy Tonhal fasírozott bagett-tel

2016. június 29. - fincsanindzsa

Ezt természetesen nem én ettem  meg, de úgy érzem, a diéta miatt hamarosan polgárháború tör ki otthon, főleg ha a finomliszt helyett mindenféle béna kenyeret sütök majd. Tegnap ismét nem ízlett Úrfinak sem a vacsi, sem amit uzsira készítettem, cukkinifasírt. Sőt az alábbi szavak hagyták el a száját: "Akkor néztelek ki a Csajomnak, amikor Fincsa még normális kajákat főzött. Nem ebbe a kajádba szerettem bele." Puff neki. Úgyhogy részemről ment a sírás-rívás. És a fogadalom: innentől nem kap diétás kaját csak csirkemellet, brassóit, hamburgerhúst, szűzérmét és paradicsomos gnocchit. Meg vasárnapi nasit finomlisztből. Szóval főzhetek kétfélét. Nem baj, mert szeretem. 

Konklúzió 1,5 hét után: nekem nincs más választásom, így kell étkeznem, mert a szervezetem defektes. Azonban tőle nem fogom megvonni azokat a finomságokat, amiért imád enni. Vége az aszkéta életének.

Hozzávalók (kb. 15 fasírt elkészítéséhez)

20dkg tonhal (a lé nagy részét öntsük le róla)
20dkg sós keksz (pl. Tuc) - diéta ellenére is ezt használtam, de meggyónom a bűnt!
2 közepes lilahagyma
1 csokor petrezselyem
2ek. worchester szósz
2ek. tabasco szósz
2 tojás
1ek. kristálycukor
1 csipet só
1 csipet bors
1tk. édes pirospaprika
1tk. grill fűszerkeverék (pl. Fűszerész – Mucho Macho)

olaj vagy kókuszzsír a sütéshez

4_22.JPG

Először kicsit furcsának találtam az alapanyagokat, azonban miután megkóstoltam, akkor beindult a hedonista énem és újabb fasírtot követelt. Ne ijedjünk meg a mennyiségektől, a worchesterből és a tabaso-ból kötelező a 2-2 evőkanálnyi. Először én is csak 1-1-et tettem, de rájöttem, hogy ez tényleg kell.

1_75.JPG

Mivel nagyon király mozsaram van, ezért a kekszet abban zúztam apróra. Egy nagy tálban halmozzuk fel a hozzávalókat. A tonhalról öntsük le a lé nagy részét, a lilahagymát kockázzuk apróra, üssük a tojást a tálba. Majd mérjük ki a „kanalas” összetevőket is. Worchester, tabasco, paprika, só, bors, fűszerkeverék. A legjobb, ha cajun grillfűszert használjuk, de nekem ilyen nem volt otthon, ezért a Fűszerész „Mucho Macho keverékét próbáltam ki, ami só-bors-petrezselyem-chilli kombót tartalmaz.

2_55.JPG

Jól dolgozzuk össze a hozzávalókat, közben a serpenyőt forrósítsuk fel (10-es fokozatú sütőn 6-oson süssük), tegyünk bele egy kevés olajat vagy kókuszzsírt, ki mit szeret, formázzuk kb. barack méretű gombócokat, majd 1 centi vastagságúra nyomkodjuk szét a tenyerünkkel és mindkét oldalát süssük meg kb. 2-2 perc alatt. A hőfokot ne változtassuk, mert különben szép széntablettákat fogunk sütni 7-8-as fokozaton (kipróbáltam, úgyhogy tudom).

3_36.JPG

Fogyaszthatjuk saláta mellé, de ha egy jó kis szendvicset szeretnénk bevágni, akkor egy friss bagettbe tegyünk néhány levél salátát, 2-3 fasírozottat és ha ez még nem elég, akkor mehet bele egy kis mézes-mustáros öntet. amit nagyon könnyű elkészíteni: 2 evőkanálnyi kell minden hozzávalóból: méz, majonéz és a mustár. Alaposan össze kell keverni és szendvics- és salátaöntetnek is kiváló. (Hiszitek vagy sem, ezt nem én bűnöztem ám :))

Mivel a salátához ezt az öntetet dobtam össze, ezért nem volt kérdés, hogy kipróbálom milyen is.

A salátát viszont a holnapi fogás mellé / helyett ajánlom, ha nem bánjátok!

                                               

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr65338918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása