Fincsa-nindzsa

Tojásos nokedli

2014. október 13. - fincsanindzsa

Ez egy nagyon különleges nap volt számomra néhány évvel ezelőtt és ezért egy nagyon kedves személynek szeretném a kedvenc ételét megosztani Veletek. Már sajnos nem főzhetek neki többet, de a közösen együtt töltött időt örökre az emlékeimben őrzöm.

E melankolikus bevezetés után pedig jöjjön a tojásos nokedli :)

Hozzávalók

Nokedlihez:

50dkg liszt
1 tojás

kevés víz vagy tej

8 tojás

és az elmaradhatatlan fejes saláta

A nokedli készítése nem okozott nehézséget, maximum a méretezése. Miután a tojás is hozzákerült, és kicsit darabos lett, megkaptam az utasítást, hogy majd ő megmutatja egyszer, hogy is készül úgy, hogy csodálatos legyen. Így Nektek már a profi receptjét publikálom, hisz a minőségre törekszünk :)

Kezdjük a nokedlivel, ami még nekem is megy:

Tegyük fel a vizet forrni, és NE felejtsük el megsózni a vizet, mikor forrni kezd. Ezt a lépést nekem sikerült kihagynom.

A liszthez adjuk hozzá a tojást és fakanállal kezdjük el összekeverni. Apránként adjunk hozzá tejet vagy vizet, úgy hogy az állaga nyúlós legyen. Nem szabad túlságosan kidolgozni, ugyanis akkor kemény lesz a tészta.

Nokedliszaggatón, kedvünk szerinti szaggassuk méretre. Nekem van egy profi eszközöm hozzá, bár mindig elfelejtem, hogy hármat vagy négyet kell-e csavarnom rajta, hogy egészséges méretű nokedliket kapjunk, ezért mindig nagyobb, túlméretes bébik születnek belőle. :)

Várjuk meg, amíg a nokedli a víz felszínén lebeg, mert akkorra már megfőtt és készen van.

Az elkészült nokedlit egy wok serpenyőben forrósítsunk fel egy kevés olajon, és öntsük rá a tojást. Folyamatos kevergetés mellett, nagy lángon, a tojást süssük rá a nokedlire.

Mivel a noki, a salátával az igazi, ezért az alábbiak szerint gyorsan üssük ezt is össze :) Én a fokhagymás verziót nem kóstoltam még, de állítólag ez a tuti.

Kb. 2-3 deci vizet engedjünk egy edénybe, 2 kanál ecetet és 2 kanál kristálycukrot keverjünk el benne, amíg elolvad. Egy csipet sót adjunk hozzá, majd 2 gerezd fokhagymát is zúzzunk bele. Ki hogy szereti, de inkább az édeskés íz legyen a domináns.

1_116.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr934858751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bibi bibi 2013.02.16. 15:50:08

Tényleg jó kaja, bár szerintem ez zsírral jobb ízű mint olajjal.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.02.16. 16:57:52

30 deka szalonna kipirított zsírján készítsük inkább a nokedlit. A végén pedig hintsük meg az ételt az illatozó, ropogós pörccel.

fincsanindzsa 2013.02.16. 19:41:44

Nekem ez túl extrém egy szimpla tojásos nokedlihez. Túrós tésztára simán raknék, de a tojásos verzión túl sok. De mindenki másképp szereti :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2013.02.16. 23:41:44

"Gondoltam egyik este, hazamegyek és meglepem"

ha van revolvere, akkor csak óvatosan a meglepetésekkel... :) :(

spinat 2013.02.17. 06:40:41

tojásosnokedli a legjobb kaja evör. Mondjuk anyám azt sem tudná mi az a wok serpenyö, pedig amíg otthon laktam kétheti rendszerességgel csinálta. Viszönt ö elöbb a tojást süti félkeményre, de inkább még kissé folyósra és utána rakja rá a nokedlit és süti készre. Rántottát meg csak az süt olajon, akinek nincs otthon zsír.

battery 2013.02.17. 07:58:01

A szakácskönyvek liszt - tojás - folyadék sorrendje helyett tessék a tojást elkeverni a folyadékkal és ehhez adagolni a lisztet. Két személyre 1 tojás + 2dl víz, vagy tej.
süti beállítások módosítása