Fincsa-nindzsa

Karácsonyi vacsora 2. - Áfonyás-joghurtos palacsinta

2014. december 23. - fincsanindzsa

Ahogy ezt már megszokhattátok, nagyon szeretem a különleges ételeket és mindig törekszem arra, hogy valamivel feldobjam a megszokottat. Palacsinta-párti vagyok, így a hagyományos pali mellett csináltam már ricottásat is áfonyával, és a most soron következő pedig aszalt áfonyás-joghurtos lett. A tésztája mennyei, és légies.

Nemrégiben érkezett hozzám egy felkérés, hogy a Monin szirupokkal készítsek süteményeket és mindenféle édességet. Így gondoltam egyet, és ezt is kiegészítettem a palacsintához illeszkedő ízvilággal.

Hozzávalók (vastagságtól függően 6-10 darab)

30dkg liszt
1tk. szódabikarbóna
csipetnyi só
3 tojás
28dkg joghurt
4ek. tej
85g olvasztott vaj
2 reszelt alma
80g aszalt áfonya
2 pumpa Monin Apple Pie szirup

3_157.jpg

A lisztet, a szódabikarbónát, a sót keverjük össze, a tojást válasszuk szét, a sárgáját keverjük a szárazanyagokhoz, a fehérjét verjük kemény habbá egy kevés porcukorral.

1_264.jpg

A vajat olvasszuk fel és a joghurttal együtt keverjük össze alaposan a többi hozzávalóval. Reszeljük le az almát, majd a felvert tojásfehérjével együtt nagy mozdulatokkal keverjük a tésztát homogénre, egy spatula segítségével. Végül szórjuk bele az áfonyát és adjuk hozzá a Monin szirupot is. Az állaga jóval sűrűbb lesz, mint a szokványos palacsintáé és sütéskor látni fogjuk, hogy akár 1,5 centi vastag is lehet.

2_210.jpg

Hagyjuk állni a tésztát egy 15-20 percig, majd egy kis serpenyőt (20centi átmérőjű) minden palacsinta sütése előtt olajozzunk be egy picit, hogy ne ragadjon oda a tésztánk. Süssük ízlés szerint a tészta mindkét oldalát, és vigyázzunk arra, hogy ne égessük meg, mert ez a hagyományos palacsintánál gyorsabban megég.

Én szeretem a nagyon édes ízeket, ezért meg kevés Monin Karamell sziruppal még nyakon öntöttem, de ha csak magában fogyasztjuk, még melegen, akkor fantasztikus lesz az élmény.

4_119.jpg

Utólag visszagondolva egy kevés vaníliafagyit is el tudnék hozzá viselni.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr297003051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása