Fincsa-nindzsa

Mindent bele

2015. június 02. - fincsanindzsa

Van egy fantasztikus kedvencem mostanában, amit roppant egyszerűen: „Mindent bele” névvel illettem. Ugyani ez tényleg az a kaja, hogy minden finomságot beledobálhatsz amit otthon találsz a hűtőben. Én mindig variálom milyen zöldségek jöjjenek, attól függően, hogy milyen szezon van, illetve mit rejt a hűtőm.

Lehet sokkal húsosabb verziót készíteni belőle, de csak zöldségeset is, bár bevallom őszintén, azért a hús, a szalonna rendesen megdobja az ízt. És persze ne feledkezzünk el a zöldfűszerek briliáns aromájáról se!

Nagyjából meghatároztam a mennyiségeket, de bevallom őszintén szemmértékre szoktam megtölteni a tepsit. Így mindenből kedved szerint szeletelj, darabolj.

Hozzávalók (20x30-as tepsi)

20-25dkg karaj / tarja
3-4 szelet baconszalonna (lehet kolozsvári vagy császár is)
2-3 fej vöröshagyma
paradicsom ízlés szerint
1 kisebb padlizsán
5-6 gerezd fokhagyma
3-4 közepes burgonya
só, fűszerkeverék
zöldfűszerek (rozmaring / kakukkfű)
olivaolaj

Én jobban szeretem zsírosabb húsból készíteni ezt, mert a sütés során sem szárad ki, ezzel elrontva az ízhatást. Ezért javasolnám a tarját, de aki a sovány hús híve, az karajból süsse. A húsok mindkét oldalát fűszerezzük be alaposan.

Vehetünk kockázott bacont is, de én többnyire szeleteltet, vagy egy nagyobb darabot veszek és azt vágom vékonyabb csíkokra. Nem kell sajnálni a mennyiséget, 10 dekát simán bele lehet vagdosni, ha nem szeleteltet veszünk.

1_269.jpg

A krumplit mossuk meg alaposan és héjában vágjuk nagyobb kockákra.

A vöröshagymát is pucoljuk meg, és négyeljük fel. A fokhagymát pucolás után egészben tegyük a tepsibe. A padlizsánt ás paradicsomot is kockázzuk.

Ha minden a tepsiben van, alaposan sózzuk meg, bár én inkább mindenféle finom fűszerkeverékkel szoktam megbolondítani. Kipróbáltam már vargányagombásat, provence-it, rozmaringosat, a Fűszerész-nél hatalmas a választék, én az ő fűszereiket imádom.

Végül a tetejére tépjünk néhány rozmaring-ágat – ne szedjük le a leveleket, mert nem olyan kellemes fogyasztás közben összeakadni vele. De ha nincs rozmaring, mehet bele kakukkfű, vagy zsálya is. Törekedjünk arra, hogy friss alapanyagokat használjunk.

Végezetül pedig olivaolajjal locsoljuk meg és egy kevés vizet löttyintsünk alá.

180 fokon süssük kb. fél órát, de ez attól is függ, mekkorára kockáztuk az alapanyagokat.

Én nem szoktam hozzá semmi egyebet enni, néha egy-egy csemegeuborkára elcsábulok, de ez teljességgel elhagyható.

2_216.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr607505652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása