Fincsa-nindzsa

1. nap - Az izgatott várakozás

2016. június 22. - fincsanindzsa

Az első reggelem kicsit megkésetten indult, legalábbis reggeli szempontjából. 9re mentem vérvételre és ultrahangra, így 11 körül tudtam csak reggelizni. Addig étlen és közel szomjan haldokoltam a sarokban. :) Már alig vártam, mit is hoztam össze tegnap este, ugyanis 2 napra előre dolgoztam. Ami még így sem volt kevés, sem mennyiségben, sem időben.

Reggelire túrókrémet készítettem apró szemű zabpehellyel: (2 fő részére)

30dkg túró
50g zabpehely
10dkg magvak és aszalványok (dió, napraforgómag, mazsola, áfonya)
7.5dkg cseresznye
1 ek. tejföl
fahéj

A túrót összekevertem a zabpehellyel, a magvakat csak elnagyoltam, fel sem daraboltam. Cseresznye helyett bármilyen piros bogyós gyümit lehet bele tenni, de mivel frissen szedtük a fáról, más opció nem is játszott. Visszagondolva, a mazsolát és az áfonyát nyugodtan elhagyhatjuk. Ha nem szeretitek a száraz túrót, 1-2 kanál tejföllel öntsétek nyakon, miközben alaposan megszórjuk fahéjjal is. 

A reggeli akkora adag volt, kizártnak tartottam, hogy boldogulok vele, de végül nagy nehezen legyűrtem és ebédig simán kibírtam, nem korgott a pocim egyáltalán.

regi.jpg

4_126.jpg

 

5_70.jpg

 

 Az ebédet izgatottan vártam, ilyenkor az első napok mindig a kajáról szólnak, minden gondolatom e körül forog. A karom majd letört akkora adag került a tányérra. Ez még egy megtermett férfi emberen is kifogna. Jött is az üzenet a pasimtól, mikor diszkréten érdeklődtem: Alig bírtam megenni, szerintem túl sok ez a kaja...nem bírok ennyit enni. Hozzá teszem, emberem közel 100 kiló.

ebed.jpg

A mai ebédem csirkemell volt, bulgurral és grillzöldséggel. Ebben az étrendben az a jó, hogy nehéz elrontani ezeket, így ez sem lehet kifogás a kezdő szakácsoknak.

Tudjátok, mindent nyersen mérünk! Ezt jelen esetben különösen vegyétek figyelembe:

Ebéd (természetesen 2 főre)

140g bulgur/rizs/köles (nekem 60, emberemnek 80g)
35dkg csirkemell (emberemnek 20, nekem 15dkg)
40dkg grillzöldség

A bulgurt engedjük fel vízzel, amit 1,2-es szorzóval kaluláljunk. Ez picit több mint a bulgur mennyisége. A vizét sózzuk vagy fűszerezzük meg, majd amikor forrni kezd, fedjük le, a tűzhelyet pedig kapcsoljuk le. Kb 5-10 perc alatt megszívja magát és fogyasztható lesz a köret. Ha szeretnénk picit felturbózni, mehet bele egy kis chilli is. Uzsinál meglátjátok milyen jó szolgálatot tesz majd ez a megoldás. 

A csirkemellet szeljük vékony szeletekre, és picit klopfoljuk át a vastagabb részeket. Nem, nem fog kiszáradni. Alaposan fűszerezzük meg. Ezzel tudjuk majd igazán változatossá tenni az étkezéseket. A kókuszzsírt hevítsük fel, majd néhány perc alatt süssük meg mindkét oldalát, 7-es fokozaton (nálunk 9 fokozatos a tűzhely). Egyre figyeljünk: amíg sül egy-egy oldala, ne mozgassuk a szeleteket.

10_4.jpg

Ezzel párhuzamosan pedig egy wokban a mirelit - mert én most mirelitet használtam, bizony - zöldséget pároljuk meg, fűszerezzük is, ha igényli. 

Ha soknak bizonyul az ebéd, akkor a szénhidrát mennyiségét csökkentsétek, nekem speciel a bulgur fele megmaradt.

Olyan jó érzés! már eltelt 1,5 óra az ebéd óta, de még mindig nem csapott le rám a kajakóma és csak kellemes teltségérzetet érzek.

Uzsi: 3 órát simán kibekkeltem a két étkezés között. Bár hozzáteszem, talán még jobban figyeltem a vízfogyasztásra, mint szoktam. Most járok kb. 2,5 liter víznél, bár ez nálam nem meglepetés. Azonban ami igazán kezd hiányozni, az a cigi. Ez az 5. mentes napom, és most igazán jó lenne kiülni a teraszra, napoztatni a lábam, és közben csevegni a kolléganőimmel. De helyette inkább megmelegítem az ebédet és visszahuppanok a székemre. 

Az uzsit nagyon szeretem, de tényleg. Ezzel még az igazán hosszú napjaim is ki tudom húzni. Abban azonban nem vagyok biztos, hogy repetázhatok-e bulgurból, de mivel ebédre csak a felét bírtam legyűrni, így nincs lelkifurkám miatta. 

Nos. Egy igazán pocó-barát uzsit mutatok Nektek. Akik nem diétáznak, azok szelhetnek bele néhány szelet camembert sajtot is, de mi most így fogyasszuk.

1 marék rukkola
3 nagyobb paradicsom
100g bulgur
chilli vagy salsa fűszerkeverék

7_31.jpg

8_14.jpg

A bulgurt az ebédnél felírtak szerint főzzük meg, de ha egyszerre készítjük el a fogásokat, akkor természetesen adjuk össze, mennyit kell megfőznünk, ne szívassuk feleslegesen magunkat, ha nem muszáj. A rukkolát szeleteljük kisebb darabokra, a parit pedig kockázzuk fel. Keverjük össze egy tálban, fűszerezzük meg alaposan. Én ezt mondhatni non-stop tudom enni, valahogy annyira frankó fűszerkeveréket találtam hozzá (chilli con carne).

Munka után szépen hazatekertem, ugyanis bringával járok dolgozni, és úgy gondoltam a nagy meleg ellenére is, fel kellene avatnom a csodálatos futócipőm, amit ma vettem, de nem így történt. Megnyugtatásképp, a futás és a sport nem egy szimpla fellángolás az életemben, de a cipő mostanra vált csereéretté. Mivel futás után nem igazán szoktam éhes lenni, még akkor sem, ha úgy indulok neki, hogy egy disznót is fel tudnék falni. Ez az érzés a futás végére mindig elmúlik, így beérem egy fehérjeturmixszal is.

Vacsoraidő:

Hát én bizony nem értem be a turmixszal, sőt, kapartam a falat az éhségtől. Büszkén megcsináltam a kis vacsorám, aztán miután lenyeltem az utolsó falatot is, leesett a tantusz: én bizony nem ehetek vacsorára szénhidrátot. Puff neki.

Azért megmutatom mit ettem:

60g túró
1ek. tejföl

1 szelet teljes kiőrlésű kenyér
30g sonka (5 szeletnek megfelelő mennyiség)
1 marék rukkola

sonki.jpg

Csak annyit tennék hozzá, hogy a túró-tejföl-só kombóból krémet kevertem, amit akár a kenyér mellé, de vaj helyett is fogyaszthatjuk. Isteni, tényleg!

Gyorsan meg is néztem az összeállított étrendem, vajon ez a baki hogy csúszhatott bele...valószínűleg szimplán csak a figyelmetlenség.

Természetesen előkészítettem a holnapi reggelit-uzsit, ami még jobb lesz, mint terveztem.

ps: ennyit a pasim diétájáról: a meccs alatt úgy döntött, ő megvacsorázik: fél zacskó tökmagot végzett ki...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr888829152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása