Fincsa-nindzsa

RépaRetek - A "Nagy" ételfutár teszt 5.

2016. október 10. - fincsanindzsa

Oh, istenem! Talán ezt a hetet vártam a legjobban, a kezdetektől fogva. Ildi volt az első, aki megkeresett, hogy szívesen támogatnának egy heti menüvel. Ujjongtam örömömben. Nagyon kedves volt a felajánlása, mindennap 3 féle ételt választhattam volna, de nem szerettem volna visszaélni a jóindulatával, így csak pénteken használtam ki ezt a lehetőséget.

Egészségesen étkezem, de nem ennyire, mint ahogy az étlapon szereplő ajánlatokból válogathattam. Ha tehetem GM és LM verzióban készítem otthon is az ételeket, de néha becsúszik ez-az hibaszázalékként. Itt viszont tényleg mindenre figyelnek.

A választék még talán picit több is, mint amiből én könnyen választani tudtam. Mindennap találtam két-három olyan fogást, amit gond nélkül megkóstoltam volna, ezzel máshol mindig gondban vagyok. 

Felvezetésként talán a legjobb: kevés adag készül a konyhán - így a legnagyobb meglepetés az volt, hogy melegen (értitek, MELEGEN!!!) - érkezett az ebédem, olyan 11.45 magasságában, minden egyes nap. Ez csak a non-plus ultra volt, a meglepetés. De erre felhívták a figyelmem külön emailben, hogy reggel készítik az ebédet.

 

1. nap

Bundázott "sajt" rizibizivel, majonézzel
Alma-zeller-cékla gyümölcslé

Az első rácsodálkozás a melegen érkező étel volt. Aztán az adag. Hatalmas! 2 szelet "sajt" és egy óriási adag rizibizi érkezett, a majonéz ki is fogott rajtam végül. Nem szeretem a natúr rizs, így kifejezetten örültem az óvodai ízeket idéző rizibizinek. Szuper édes borsóval és jázminrizzsel érkezett. A sajtra térjünk ki egy picit. Mivel a fogás glutén- és laktózmentes, és növényi sajt, ezért egy picit gondban is voltam, ez vajon mit is jelent. A sajtnak kifejezetten finom íze volt, pici füstös beütéssel, ami nekem igazán bejött. A majonéz nekem picit zsíros volt, én könnyedebben,és picit édesebben szeretem, de az összhatás teljesen rendben volt. A főnökömmel, aki kazein érzékeny, megkóstoltattam, és csak ennyit mondott: "Nem tudom mi ez, de ennék belőle!" És boldogan hívta fel a férjét, hogy meg van a megoldás, növényi sajtot kell venniük ezentúl. 

A facsart levet megtartottam uzsira, az alma-zeller-cékla triumvirátust. Alma-cékla-répát, a klasszikus verziót sűrűn iszom, de ez még majdnem jobb ízű. Nem vagyok nagy zelleres, ennek ellenére kifejezetten átutó a kombináció. A legdominánsabb benne az alma, aztán a cékla és a zeller is rövid időn belül kibontakozik. Olyan levet kaptam, amibe azért a rostokból is jutott bőven.

 img_0692.JPG

2. nap

Kukoricakrémleves tökmagos polentával
Patisszon-cukkini ragu sült tempeh-vel, rozmaringos-zsályás jázminrizzsel

Édes jó istenem! Ez fantasztikus. A kukorica-krémleves a krémlevesek között is az egyik kedvencem, így kíváncsian vártam, mit hoz ki belőle más. Nagyon édes, nagyon krémes, már-már pudingszerű finomság, amelyet a polenta gombóc megvadít. Ebben van egy csomó-csomó tökmag. A leves elég nagy adag, közel 5 decinek megfelelő mennyiség, alig bírtam betelni vele.

A főfogás olyan, amivel még sosem találkoztam, de a komfortzónámból ideje lenne kilépni. :) Megtettem. A zöldséges ragu isteni, pikáns ízvilágot hordoz. Szójás dolgokat nem szoktam enni, de a tempeh-ről már annyit hallottam, hogy muszáj volt kipróbálnom. Ezt bármikor meg tudnám enni, isteni finom. A jázmin rizs hozzá pedig mesésen pörgős és nem mellesleg a fűszerezése is rendhagyó: rozmaringos-zsályás. Erre anyukám azt mondanám, hogy túl sok ez az íz egyben. Ezt bizony megcáfolnám, mert minden egyben, teljes harmóniában. 

A főételt megettem, pár kanálnyi levest bírtam ezen kívül még legyűrni, úgyhogy ez uzsonnára marad. Annyira laktató volt az előző napi menüm is, hogy délután 4 óráig meg sem éheztem - referenciaként: 3 óra körül szoktam uzsonnázni, 3 óránként, mint az ovisok.

img_0700.JPG

img_0698.JPG

 3. nap

Gyömbéres répakrémleves magokkal
Vargányás stroganoff burgonyapürével

Nem szeretném, hogy véget érjen ez a hét, de tényleg. A héten még húst sem ettem - legalábbis ebédre -, és cseppet sem hiányzik. Ma is a főétellel kezdtem, mert tudtam, hogy levessel együtt kifogna rajtam. 

A szósz, egyszerűen ISTENI, a stroganoff remake! Ugyanis nem a sztenderd vöröshagymával készült, hanem gyöngy- és póréhagymával. Már az illatától összefutott a nyál a számban. Nagyon pikáns, pont annyira fűszerezett, ami a jó magyaros ételhez szükséges. És ennek tényleg, olyan "magyar konyha" íze van, talán ez a legjobb szó rá, a szó legjobb értelmében. A gomba zsenge, a mustár is megfelelő balanszban van jelen, nincs egyáltalán savanykás íz tőle.

 A levest végül uzsonnára ettem meg, mert képtelen voltam egyszerre felfalni mindent. Répát szerintem a többségünk a húslevesben és a vadasmártásban lát csak, én ebben a formában még sosem kóstoltam. Kár érte. Egy kevés parmezánt is tettem hozzá, mert nagy sajtos vagyok, de az alap leves valami mennyei volt! A gyömbér fantasztikusan intenzív benne. Aki még nem kóstolta volna, annak elsőre túl csípős lesz. Nekem is marta utána a nyelvem. :) A fantasztikusan krémes leves ismét magvakkal volt megspékelve - len, szezám- és tökmagot véltem benne felfedezni. Ettől teljesen olyan feelingem volt, mintha sütőtökkrémlevest ennék. 

img_0715.JPG

img_0716.JPG

4. nap

Falafeltál pitával és humusszal
Ananászos- kókuszos chiapuding

3 étel van, amiben bejön a koriander. A Tom Yum leves, a kebab és a falafel. A mai ebédem is díjnyertes lett. 

A bulgurt megbolondították egy kis kurkumával és fűszerekkel, a falafel nem fojtogatóan száraz, a fűszerezés intenzív, a humusz remekbe szabott. Egyedül a vegyes káposzta sali volt fura párosítás hozzá, mert többnyire zöldsalátával kínálják a falafeltálat - függő időszakomból halvány emlékként felderengve. Ennek ellenére ez a verzió is nagyon ízlett, ahogy ezt egész héten is megszokhattam. A pita ugyan nem gluténmentes, de kis hiba. Mivel minden mentességet feltüntetnek, ezért ennek tudatában adtam le a rendelésem.

Nem utolsó sorban, halálosan tele vagyok tőle. Nem tűnt annyira nagy adagnak, de kipukkadok tőle.

Chiapudingot uzsira ettem ismét. Én csak epreset csináltam eddig, de ezt komolyan mondom, sokkal, de sokkal finomabb. Krémes, tartalmas és persze kókuszos. az ananász pedig egyenesen feldobja.

img_0730.JPG

img_0731.JPG

5. nap

Rozmaringos édesburgonyaleves mandulaparmezánnal
Szejtán gyros tepsisburgonyával tzatzikivel
Barackos zabpuding

A szejtánnal kezdtem. Gyorsan rákerestem, mi is ez, ne tudatlanul álljak neki az ebédemnek. Ez kérlek szépen búzahús. A gluténosok biztos tudják, hogy ilyet nem ehetnek, pedig mit vesztettek ezzel, anyám! Nincs viszonyítási alapom - most sem, ezért első bálozós véleményt alkotok: mennyei. Fűszeres, olyan állagú mint egy nagyon levegős fasírt. Aki nem szeret sósan enni, annak legalább két pohár vízzel fog lecsúszni, ezt garantálom. A tepsis burgonya íze olyan, mint amit a brassói aprópecsenyéhez szoktunk sütni és már átjárta a hús szaftja. Szóval igazán finom, higgyétek el.

Egyedül a tzatzikivel voltam gondban, mert én sosem használok kaprot, ugyanis egyenesen utálom. De bátor voltam, és megettem. Jelentem, nem haltam bele, bár nem volt teljesen őszinte a mosolyom. Ha a kaprot nem képzelem oda, akkor egy picit fokhagymásabb lehetne.

Péntekre már képtelen voltam megenni a teljes adagot, annyira nagy adagok érkeztek.

Ma igazi kényeztetés járt nekem: kaptam levest és desszertet is, ugyanis még életemben nem ettem zabpudingot. szuper krémes, a barack és a barackzselé pedig totálisan feldobja. 

 img_0748.JPG

img_0750.JPG

img_0744.JPG

Összességében:

- Könnyen használható regisztrációs felület;
- Új étlapot minden kedd délután keressünk csak;
- Heti menü napi bontásban látszik, ami nagyban megkönnyíti a választást;
- Ha politikus lennék, részrehajlással vádolnának meg :);
Elsőre picit drágának tartottam, azonban ha végiggondolom az irodai rabló kantinokat, akik keveset adnak, sok pénzért és ráadásul egészségtelen verzióban, egyáltalán nem tartom megfizethetetlennek;
- Teljesen húsmentes, élvezetes és ízletes hét;
- Fogytam kb. 1,5 kilót - ez nagyban köszönhető az ebédnek és az ebéd helyett uzsira fogyasztott levesnek;
- Mivel nem tömegkonyháról beszélünk, nincs túl nagy választék, de bőven elegendő így is;
- Környezetbarát és jó elosztású műanyag dobozok;
- Az egy negatívum, amit fel tudok hozni "ellenük": a honlapon nem szerepel étel a képekről.

 

Szeretem a praktikus, és környezetbarát dobozait, nézzétek csak!

img_0691.JPG

img_0699.JPG

 Pontozás minden esetben a főcikkben található, az alábbi linkre kattintva:

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5511696763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása