Fincsa-nindzsa

Paradicsommártás krumplival vagy töltött paprika lesz belőle?

2020. szeptember 15. - fincsanindzsa

Ez egy ismétlés, de a sztoriért megérte újra kiposztolni. Valamint hátha Ti is kedvet kaptok hozzá! :)

A héten elhatároztam, hogy főzeléket fogunk enni, mert azt lehet hússal és nélküle is enni, ki hogy szereti és kívánja. Olyannyira lustiban toltam és semmi hiányérzetem nem volt, hogy csak a paradicsomszószt főztem meg és egy hatalmas adag krumplit lapátoltam rá. Ez persze nem a hivatalos verzió, ám a növényi alapú. Dőlttel szedtem, hogy készítem, ha nem marad ki belőle a töltött paprika.

Hozzávalók

Paradicsomszószhoz

2 liter paradicsomlé
kb . 6-8 kanál nádcukor (vagy négyédesből amennyi kellően édessé teszi)

Rántáshoz

3-4 ek. liszt (én teljes kiőrlésűt használok)
olaj

Húsgombóchoz

50dkg darált pulyka- vagy sertéshús
1,5ek. rizs
1 fej vöröshagyma
1 tojás

bors
édes pirospaprika
3-4 tv paprika

img_6485.jpg

A paradicsomlevet öntsük egy nagy lábosba, és kezdjük el főzni, kanalazzunk hozzá egy kevés cukrot és egy csipetnyi sót.

Amíg fő, egy fej vöröshagymát kockázzunk apróra, majd pirítsuk üvegesre egy kevés olajon. Ha ezzel megvagyunk, egy műanyag edényben keverjük össze a darálthúst, a tojást, a rizst és a hagymát, adjunk hozzá egy kevés őrölt pirospaprikát, sót és borsot ízlés szerint. A sós íz legyen domináns benne. - ez a lépés persze maradjon ki, ha nem eszünk húst. 

A paradicsomlé, ha forrásközeli állapotba kerül, csináljunk hozzá rántást. Egy lábosban a lisztet pirítsuk meg olajon. Én aránylag sok lisztet szoktam ehhez használni, a 3-4 evőkanállal, mert sűrűn szeretem a levét. Miután megpirítottuk a lisztet, kanalazzunk hozzá a paradicsomléből, és folyamatosan kevergessük szilikon habverővel, hogy ne csomósodjon be. Annyi paradicsomlevet adjunk hozzá, hogy folyékony állagú legyen, majd folyamatos kavargatás mellett öntsük vissza az alap paradicsomléhez.

Ha nem lett olyan sűrű, mint szeretjük, akkor 2 kanál lisztből készítsünk egy újabb adag rántást az előbbiek szerint.

Ezután mossuk meg a paprikákat, csumázzuk ki, majd a magvakat is öblítsük ki belőle vízzel. Ezek után a húsgombóc-töltelékkel töltsük meg a paprikákat és egyesével helyezzük a paradicsomlébe még forrás előtt.  Ha nincs elég paprika  én tudatosan csak néhányat szoktam megtölteni – akkor formázzunk kis gombócokat a húsból és óvatosan helyezzük a paradicsomlébe. Hagyjuk főni a gombócokat, néha keverjünk bele, hogy ne ragadjon le a gombóc. 5-10 perc elteltével ízesítsük tovább cukorral. Ha savanykásan szeretitek, akkor 3-4 evőkanál cukor elegendő, de ha édesen kedvelitek, akkor 6-8 kanálnyit is igényel.

Ha a cukor belekerül, ne felejtsük el tovább keverni, ugyanis a cukor miatt könnyen leéghet. A gombócokat időközönként kóstoljuk meg. Akkor készül el, ha a a kóstolónál a rizs már nem kemény.

Nekem a legkedvesebb, ha főtt krumplival fogyaszthatom, ezért néhány krumplit héjában meg szoktam vízben főzni, majd még forrón lehúzom a héját és felkockázom.



 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr694788749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vitalis06 2013.10.26. 17:51:26

először berántod és utána főzöd meg benne a paprikát? De akkor leég.
Először kell megfőzni a paradicsomos lében a töltött paprikákat (egy szár zeller sem ártana bele) majd kiveszed a paprikát, berántod és visszatéve összerottyantod.

fincsanindzsa 2013.10.26. 18:08:26

@vitalis06: Sosem egett meg le, pedig mindig igy fozom. A zeller reszemrol eleg fura bele, de ahany haz, annyi szokas.

vitalis06 2013.10.26. 18:30:02

@fincsanindzsa: persze főzheted, de pl a bablevest se főzzük rántással. A zellerszárat meg érdemes kipróbálni, nem zelleríze lesz, csak ízesebb

fincsanindzsa 2013.10.26. 18:47:26

@vitalis06: a bableves nem toltott paprika :) egyszer kiprobalom, a zeller semmit nem ront el.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.10.26. 19:44:10

Minden stimmel, de tálaláskor jobb lett volna egy fehér tányér kék csíkkal a peremén. Ez az átlátszó kék üveg nem passzol a retro miliőhöz szerintem.

fincsanindzsa 2013.10.26. 20:00:01

@Wind Callman tér: a vicc az egeszben, hogy ma du. vettem egy olyat, a fozes utan

TH 2013.10.27. 01:05:03

Én is szeretnék belekötni valamibe, de már csak abba tudok, hogy én nem szeretem krumplival, friss, rendes fehérkenyérrel az igazi. :)
süti beállítások módosítása