Fincsa-nindzsa

Az én csodaburgerem

2021. június 15. - fincsanindzsa

Mivel épp azt a korszakot éljük, amikor a csapból is hamburger folyik, nap mint nap nyit egy-egy új hely, gondoltam csakazértis jövök a kedvenc burgerem receptjével. A hétvégén a régi receptet finomhangoltam, két alkotóelemet lecseréltem benne és voila, ha olyan hamburgerzsemlét kerestek, aminek nincs élesztő íze és szaga, akkor Hello! Itt van!

Ezer éve kísérletezem, mindig összehozok valami jót, és utána hetekkel később töröm a fejem, hogy basszus, hogy is szólt a receptem, így most nem követtem el ezt a hibát, így időben lejegyeztem. Aki nem elégszik meg a sima hambival, nosza rajta!: A teljesség igénye nélkül turbózzátok fel ezerrel: rösztivel, baconnel, sajttal, sült hagymával. Ígérem nem fog fájni. Szerelmes vagyok én, Te beléd, Te beléd...

Hozzávalók 

Hamburgerzsemle (9db kb 200 grammos buci)

1 kiló liszt (Királybúza)
2 csomag instant élesztő
kb. 3.5dl langyos tej (a királybúza liszt sokkal több tejet vesz fel, még lehet, hogy egy plusz fél deci jót tesz neki, hogy puha legyen)
1 ek. cukor
só ízlés szerint 
5 ek. 12%-os tejföl
2 tojás
3ek étolaj

Húspogácsa (4x15dkg-s adagok)

40dkg darált marhahús (20%-30%-os zsírtartalommal)
1 közepes fej vöröshagyma
2-3 ek. worchester szósz
1 ek. tabasco vagy chipotle szósz
só, bors

(mostanában rászoktam csak a só-bors ízesítésre)

Szósz

2 ek. mustár
majonéz
ketchup
uborkalé
1/4 reszelt vöröshagyma

(sajt, röszti, salátalevél, paradicsom, bacon, ketchup, sült hagyma)

A hétvégi szolid falatozás végterméke:

fullsizerender_1.jpeg

Egy régi, mindent bele verzió: 

9_5.JPG

A hússal kezdtem a hadműveletet, még a reggeli órákban, ugyanis ennek nem árt, ha órákat pihen. (Feltéve ha a worchester szószosat csináljátok)

A hagymát apró kockákra vágtam és alaposan megsütöttem zsíron. A marhahúst sóztam, borsoztam, és nem sajnáltam róla a worchester szószt sem. Úgy az igazi, amikor egy csepp füstös ízt érez az ember. Ehhez nyugodtan tolhatunk egy kevés/sok tabasco-t vagy chipotle szószt, utóbbi egy fokkal erősebb. Alaposan dolgozzuk össze, majd hagyjuk 2-3 órát állni. 

Változnak az idők és mostanában, ahogy írtam is fentebb, sokkal jobban szeretem a só-bors kombót, mert őrült jól kiemeli a hús ízét. Nem mellesleg úgy, hogy előszeretettel veszek angus marhát, amit nem szabad semmivel sem elrontani.

Nemcsak a marha ízesítésén változtattam, hanem a bucin is. Mindenkinek ajánlom a Királybúza lisztet, - más lisztekhez más mennyiségű tej és tejfölre lesz szükség, mert ez kifejezetten sok folyadékot zár magába. A liszten kívül, amit lecseréltem: instant élesztőre cseréltem a frisset, így elmaradt az élesztős íz. 

Működik, ha a langyos-cukros tejben megfuttatjuk az élesztőt, de ha nem futtatjuk is tökéletes. Minden alapanyagot összelapátolunk és robotgéppel szinte tökéletesen homogén tésztává gyúrjuk. Az utolsó simításokat szeretem kézzel befejezni, mert így lesz a tészta olyan gyönyörű, hogy csak cirógatnám. Amikor szép selymi a tapintása, akkor lefedjük és meleg helyen kétszeresére kelesztjük.

Majd ha a tészta csodálatosan megkelt és lazán elválik az edény falától, fordítsuk ki a deszkára és vágjuk egyenlő darabokra, majd gömbölyítsük, amíg egy csodás gömböt nem kapunk.

Ne ilyen rettenetet csináljatok, mint én régen:

3_68.JPG

 

Hanem tökéletesen simára gömbölyítsetek, mert akkor lesz ilyen szép a tészta, ha 180 fokon aranybarnára sütjük. (Nem mellesleg 2 nappal a sütés utána is szinten ugyanolyan puha volt a tészta)

Ilyenre sül meg, ha tökéletes a gömbölyítés:

img_3454.jpeg

SNITT

Amíg a bucik sülnek, keverjük ki a hamburgerszószt. Ez elég "macerás" és ízlés-függő mutatvány. Az alap a mustár és a reszelt vöröshagyma. A vöröshagymával ne essünk túlzásba, tényleg elegendő lesz a negyede. Sőt a mustárt se túlozzuk el, ne ez legyen az alapíz. Ám mindent ehhez igazítsunk, hogy kellemesen pikáns legyen a szósz a végén. Ezért nem adom meg a pontos mennyiségeket, bár viszonyításképp talán 2 evőkanálnyi jön a majonézből és 1 a ketchupból. Majd végezetül két csapott evőkanálnyi uborkalé. Ezt ki ne hagyjátok ám!

Buci sül, a szósz készen. Már csak a húspogácsák várnak a sorukra. 

Néhány csepp zsírral megkenem a már forró serpenyőt beleteszem a szépen megformázott húspogit - egyszerre kettőt. Ne felejtsük négy részre osztani a húst sem és ha igényel egy pici sót, fűszert, akkor pótoljuk még gyorsan. A tenyerünkkel lapítsuk meg, de 1,5 centinél ne legyen nagyon vékonyabb. Tehetünk a tetejére egy szelet sajtot is, bár ezt csak azután, hogy a pogikat megsütöttük. Majdnem elfelejtettem, hogy bacont is süthet hozzá, aki szereti. Nagyon meg tudja dobni.

Ha csak sózzuk borsozzuk, akkor közvetlenül a sütés előtt ízesítsünk.

SNITT

Tételezzük fel, hogy megsültek a bucik is, és éppen hűlnek boldogan. Vágjuk ketté őket. Higgyétek el nekem, bőven elég lesz belőle egyet is megenni (vagy kettőt)

A zsemle alsó részére nyomjatok ketchupot, majd egy evőkanálnyit (vagy kettőt, mert nem spórolunk) a hambiszószból. Mehet rá salátalevél, paradicsom karika, egy újabb adag hambiszósz, a husi a sajttal, bacon, mert basszus, azt is pirítottunk ám! De egyre figyeljetek! Teljes szeletet pirítsatok meg egy kevés zsíron, jó ropogósra. Aztán ha még úgy érzitek ne hagyjuk abba, 2 rösztit is dobjatok rá és végül a zsemle tetejét is, ha ráfér. 

img_3471.jpeg

Ehhez kóla vagy Dr Pepper dukál. Mi már krumplit fizikai képtelenségnek tartottunk volna enni, pedig az étvágyunkkal sosem volt gond.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr3711933805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miklós Hoffmann 2016.11.09. 11:35:12

Nem félsz, hogy a sok transzzsír és koleszterin eltömíti a nemi szervedbe vezető ereket?

NastroAzzurro 2016.11.09. 12:20:19

Jól néz ki, de ha már a hagymát belevágtad vághattad volna apróra.

Kegyetlen 2016.11.09. 12:20:37

nem hinném, hogy röszti kell bele...

fincsanindzsa 2016.11.09. 12:56:00

@Miklós Hoffmann: most hogy mondod, már rettegek is. Sőt tojást sem fogok enni :)

fincsanindzsa 2016.11.09. 12:56:36

@NastroAzzurro: lehetséges, de az ízélményen hidd el nem ront.

fincsanindzsa 2016.11.09. 12:57:12

@Kegyetlen: Pedig finom, bár eddig én is enélkül ettem.

fincsanindzsa 2016.11.09. 12:58:59

@cukkmukk: ez tényleg jópofa, bár ha tehetem, mindent magamnak sütök/főzök, hogy minél kevesebb tartósítószert, adalékanyagot fogyasszunk.

furbe · http://matits.hu 2021.06.21. 11:31:18

Nekem mindig élvezet ilyen belevaló, kísérletezős recepteket olvasni.

Mondjuk a kétféle szószt kicsit soknak érzem a húspogiban, de vállalhatónak tűnik.

A rösztit viszont én is tuti kihagynám, mert nem szeretem...

fincsanindzsa 2021.06.27. 08:07:41

@furbe: Hello-hello! Köszönöm a megjegyzésed!
Alapvetően úgy gondolom, vétek is két szósszal játszani, éppen ezért csak a hambrugerszószt kapja vastagon a buci. Imádja! és én is. :)
süti beállítások módosítása