Fincsa-nindzsa

Az utolsó kenet. A szilva

2020. szeptember 09. - fincsanindzsa

Idén elég rendesen benéztem a szilvalekvár-szezont - kis rutintalan liba! - és július végén sütöttem egy adagot. És akkor megfogadtam, hogy ugyanazzal a technikával, szeptemberben is újra nekifutok. Kis adagokban nyomultam, hiszen már csináltam megannyi lekvárt. Egyet sajnálok, hogy a ribizlivel nem pepecseltem.

A legviccesebb, hogy ezt a receptet strandolás közben kaptam el, miközben épp hallgatóztam, hogy a helyi nyugdíjasok miről pletyóznak. Még voltam annyira pofátlan is, hogy bele is kérdeztem a receptbe, de tökre megérte.

Végy:

 3 kiló "Stelli", avagy Stanley szilvát. Beszterceiért indultam, de se híre, se hamva.
10-15 dkg nádcukrot (legközelebb még ennyit se teszek bele, mert végül túl édesnek ítéltem meg.)
fahéjat
1 kikapart vaníliarúd magvait 
(egy kevés ecetet)

img_6051.JPG

Mindennek a titka az ecet, ami abban segít, hogy ne égjen le a szilva, szóval öntsünk egy picit a tepsi aljára, amibe egyenletesen eloszlatjuk a megmosott és kimagozott szilvát. Tettem hozzá cukrot, de lehet, hogy nem kellett volna, majd jövőre nem teszek bele, pont.

Megszórtam a kedvenc fahéjammal, félidőben egy vaníliarudat ketté vágtam, kikapartam a magvát és belesütöttem a lekvárba.

130-150 fokon kb 4-5 órán át sütöttem. Néhányszor átforgattam és amikor már kellően sűrűnek ítéletem meg, üvegekbe töltöttem. Miután kihűlt, felcímkéztem és a többi csodás kis lekvár mellé állítottam.

Majd a szilvalekváros-diós palacsintához kiváló lesz!

img_6045.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr6216192756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szánmonoxid 2020.09.10. 13:31:37

Szilvalekvárhoz és szilvaleveshez vegyél olasz kék (nevű) szilvát. Kevésbé lédús, rostosabb, nagy méretű, kemény húsú (még mindig a szilváról beszélek) és nagyon finom.

Mivel a szilvalekvár úgy jó, ha kissé savanykás, érett szilvába nemigen kell cukor.

Örömhernyó 2020.09.10. 17:25:00

A szilva talán az egyetlen gyümölcs (amiről hallottam), amihez nem kell cukor lekvárfőzésnél.

fincsanindzsa 2020.09.11. 06:04:16

@szánmonoxid: a végén "kénytelen leszek" még egy kisebb adagot beszerezni, majd egy szép őszi napon mindhárom féle szilvalekvárt végigkóstolni. A nyertest más sejtem is: a cukornélküli lesz. :)

fincsanindzsa 2020.09.11. 06:15:56

@Örömhernyó: És szerintem is mennyire igazad van ebben utólag visszagondolva :)
süti beállítások módosítása