Fincsa-nindzsa

Földimogyoróvaj

2020. július 25. - fincsanindzsa

A földimogyoróvaj, kifejezetten a ropogós verzió, népszerű vendég nálunk. Brownieba, nutellával, bárhogy végzetes. Egyszer lemértem, hogy egy-egy kiskanálnyi nutellát és hozzá az egységnyi mennyiségű földimogyoróvajat becuppantom, mennyi felesleges kalóriát viszek be. Emlékeim szerint ez a kombó 120 kalória volt. Egy baj volt vele, simán lecsúszott belőle 3-4 kanálnyi. Csoda, ha nem abba az irányba billen a mérleg nyelve, ahogy szükséges?

Csak ezért nem volt kedvem elmenni a boltba, mert nagyon nem mindegy milyen vettem ezidáig. Úgyhogy az Aldiban találtam sózatlan és tisztított földimogyit. Egymás tenyerébe csaptunk, hogy belőle most bizony földimogyoróvaj születik. Egy tormásüvegnyi, a 300 grammból.

Hozzávalók:

300g natúr földimogyoró
csipetnyi só

Kalória: 1701
Fehérje: 77.4g
Zsír: 147.6g
Szénhidrát: 22.8g

img_4084.JPG

A mogyit felforrósított serpenyőben 5-6 perc alatt pirítsuk meg, majd hagyjuk kihűlni.

Öntsük bele az aprítóba és addig daráljuk vele, amíg szép krémes állagot nem kapunk. Szeretem a sós ízt belecsempészni, így egy leheletnyi sót is adtam hozzá.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr3616045276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása