Fincsa-nindzsa

Trükkös tojás

2016. február 17. - fincsanindzsa

Ígéret szép szó, ha megtartják úgy jó, gyerekkoromban a nagyim mindig ezt mondogatta. Én pedig ígértem a focaccia mellé egy csudiszupiklassz kísérőt.

Csudajó ötletet láttam a Tasty-n és épp ideje volt, hogy kipróbáljam ezt a tüneményt. Nekem speciel  nincsenek fém muffinformáim, de feltaláltam magam, és a szufléformákkal játszadoztam egyet és találtam ki, hogyan is tudom megvalósítani, amit szeretnék. Ennek a "köretnek" már volt egy korábbi elődje, de a túl sok tojás miatt majd' éhen haltunk mire elkészült. Itt viszont tényleg egy rövidebb lélegzetű "melóról" van most szó.

A mennyiségek miatt kérem szépen elnézőek lenni, lehet hogy ez az adag valakinek a fél fogára sem elég, így lehet duplázni. :)

Hozzávalók(2 fő részére)

4 tojás
1,5 zsemle
4 szelet bacon
sajt
zöldfűszerek (bazsalikom, snidling, petrezselyem)

csepp teavaj

5_24.JPG

Először azon gondolkoztam, hogy én bizony nem veszek azért toastkenyeret, hogy a szufléformával kiszúrjam az alaphoz szükséges formát, ugyanis a zsemlét egy sokkalta jobb  megoldásnak véltem. És jelentem, bejött. Ma egy centiméter vastagságúra szeleteljük el a zsemlénket, a tetejét és az alját ne használjuk fel, én legalábbis nem tettem. Nagy valószínűséggel még a zsemle héját is le kell vágnunk, hogy gond nélkül behelyezzük a szufléformába.

Mielőtt ezt megtennénk, két dolgot tegyünk meg:

1. a sütőt 220 fokra melegítsük fel (nem fog szétrobbanni a szuflé forma, bármennyire is rettegtem én is tőle)

2. vajazzuk ki a formákat, tetőtől-talpig.

A vajazás után helyezzük el a kivágott zsemleszeleteket a formákban, egy-egy bacont pedig óvatosan tekerjünk a zsemle köré, mintha ez lenne az ételünk pereme. picit nyomkodjuk le az alját, hogy a zsemle melletti légüres teret is kitöltse. Ez azért fontos, mert így biztosan nem fog lefolyni a tojásunk.

1_99.JPG

 

2_76.JPG

A zsemlére szórjunk egy kevés sajtot, pikánsabb, ha füstölttel készítjük, de bármilyen, az ízlésünknek megfelelő sajt kiváló erre a célra. Üssünk minden formába egy-egy tojást, sózzuk meg, majd az apróra vágott zöldfűszereket keverjük össze és szórjuk rá a tojásra.

Mint aki dolgát jól végezte, tegyük a sütőbe és kb. 10 perc alatt készre sül - látni fogjuk, ahogy a tojásfehérje fehér színt ölt.

4_37.JPG

Szedjük ki a sütőből, hagyjuk hűlni pár percet és egy ételcsipesz/-fogó segítségével lazítsuk fel az oldalát, majd óvatosan emeljük ki. A második-harmadik műveletnél már ráérzünk az ízére és egyre szebben fogjuk tudni kiemelni, anélkül, hogy elszakítanánk a bacont, kinyomnánk a tojást, vagy összetrancsíroznánk a zsemlét.

Én imádtam a focaccia mellé is, de egy lazulós hétvégi reggeliként, frissen facsart narancslével, mindent visz.

6_15.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr348371828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vuvuvu2 2016.02.17. 20:18:45

na ez is egy angolból fordított és lopott cikk... ha a blogger elkészítette volna a receptet, akkor rájött volna hogy a bacont kell először a szufléformába tenni, utána jön a toast. a józan paraszti ész sokat segített volna...

fincsanindzsa 2016.02.17. 20:49:53

@vuvuvu2: Kedves vuvuvu2! Bizonyara feltunt, - vagy figyelemre se meltattad, hiszen a lehuzkodassal voltal elfoglalva - , hogy minden blogbejegyzes, ami felkerul az oldalamra, a sajat kezem munkaja, a bevasarlastol, a fenykepek keszitesen at az etelek sutes-fozeseig. Mivel totalisan lefoglalt az a lepes, hogy megfeleloen helyezzen a szufleformaba a zsemleszeleteket, ezert tenyleg forditottt sorrendben kerult a formaba a zsemle es a bacon. Koszonom az eszreveteled, legkozelebb a javaslatodnak megfeleloen keszitem el. :)

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2016.02.17. 21:41:08

Mondjuk a "légüres tér"-től az én tojásaim is kis híján lefolytak.

morpho 2016.02.17. 22:34:40

Attól eltekintve, hogy "baconszalonna" nem létezik, a kaja egész jónak tűnik. Le fogom tesztelni!

SzZoole 2016.02.17. 23:37:28

Mi az a 'baconszalonna'?

fda 2016.02.18. 00:01:03

A baconszalonna az angolul nem tudók kedvenc szalonnája.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.02.18. 03:09:31

feltalaltad az eggs benedict-et
jo is az

fincsanindzsa 2016.02.18. 04:35:04

@fda: a polgarhaboru elkerulese vegett, teljesen jogos eszreveteleknek megfeleloen javitottam a fatalis tevedest :)

fincsanindzsa 2016.02.18. 04:37:45

@hagyma: ha valaha keszitettel volna mar buggyantott tojast, ahogy a neveben is benne van, nem epp sutik, akkor lehet hogy ez a komment meg sem szuletik. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.02.18. 05:29:29

@fincsanindzsa: melyik valtozat nem sutoben keszul?
hoy jon ide a buggyantott tojas?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.02.18. 07:31:04

Findzsanindzsa: gratulálok, nagyon jól bírod a minden tudó zseniket! :)

Phteven 2016.02.18. 08:08:33

Nekünk csak egyszerű, kilós, fehér kenyerünk szokott otthon lenni (természetesen a legkiválóbb fajta). Tessék mondani, abból lehet csinálni, vagy mindenképpen kell vennem zsemlét, vagy toast kenyeret? :-)

Amúgy nem rossz, hétvégén lehet megcsinálom.

A baconszalonnához hozzátenném még a kempingtábort is. :-D

Void Bunkoid 2016.02.18. 08:11:58

@Zoole[uk]: @fda: a "baconszalonna" létező valami, maximum nem elegáns, hogy az eleve szalonnát jelentő baconhoz hozzátesszük a magyar megfelelőjét. Saját berkeinken belül is előfordulnak ilyen úgynevezett pleonazmusok, az egyik legismertebb a "de viszont" :)

Nevoeiro66 2016.02.18. 08:20:04

"A vajazás után helyezzük el a kivágott zsemleszeleteket a formákban, egy-egy bacont pedig óvatosan tekerjünk a zsemle köré"

Aha, jól vagy ember?

SzZoole 2016.02.18. 08:37:59

@Void Bunkoid: elnézést,nem akartam gúnyt űzni belőle:)
Emlekszem,engem mar 1992-ben megmosolyogtak erte,ha igy kertem egy üzletben.
Lehet jobban hangzana,ha esetleg füstölt szeletelt szalonnát írnak ?

Mrs. Clayton 2016.02.18. 09:18:44

@hagyma: haha, nekem is ez jutott eszembe, de a lenyeg lemaradt, megpedig a hollandaise szosz

ez a sutos modszer felteszem azert alakulhatott ki, mert sokan felnek a buggyantott tojas elkeszitesetol, pedig semmi ordongosseg nincs benne, a nehezseg a szoszban rejlik, nyilvan az egyszerusitett verziorol ezert hinyzik

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2016.02.18. 09:24:08

@Void Bunkoid: vagy "Vegetáriánus„....
"Everybody's wrong„ The big Short

SzZoole 2016.02.18. 09:45:17

@Mrs. Clayton: okey,de te es Hagymasi úr is könnyen beszéltek,hány éve is éltek mar abban a közegben ahol ez mindennapos dolog?
Te 5 éve Hagyma meg 10+ éve:)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.02.18. 10:08:29

Ha valakinek nincs otthon ilyen formája, csinálhatja muffin sütőben is. Egy szelet bacon körbe, egy fél szelet alája, tojás beleüt, kis só, bors, snidling, aztán hajrá. 10 perc alatt lágytojás, 13 perc alatt kemény tojás állagú lesz. A muffin forma nagy előnye, hogy a maradék helyeken lehet gombát (egy vastag szelet kolbász mehet a közepébe, el nem rontja), vagy paradicsomot sütni.

mt-03 2016.02.18. 10:29:45

jol nez ki a cucc, en megcsinalom hetvegen
(a sok, mindekinel okosabbal ne torodj, a fikazas a letelemuk).

oszt jónapot 2016.02.18. 10:42:45

@hagyma: Egyik sem. Buggyantott tojás, plusz a lényeg: a hollandi mártás.

fincsanindzsa 2016.02.18. 11:25:20

@hagyma: lássuk csak. Ha már én megkaptam, hogy az angol nem megy a bacon vs. baconszalonna miatt, vannak akik magyarul felejtenek el időközben. Itthon Buggyantott tojásnak hívják Benedict módra, de hasonló szinonimakat is találsz hozzá.

fincsanindzsa 2016.02.18. 11:27:59

@Csokis: ez kiváló ötlet, kipróbálom így is :)

fincsanindzsa 2016.02.18. 11:28:31

@mt-03: rutinos vagyok, megszoktam, ez évről évre csak rosszabb lesz :)

fincsanindzsa 2016.02.18. 11:31:06

Btw: a húsgyártók tehetnek a baconszalonna mizériáról. Hétvégén tutira megnézem ki árulja a csomagolt bacont baconként avagy baconszalonnaként. Szerintem még afelől nyissunk vitát, hogy a baconszalonnát egybe- vagy külön írjuk. Remek móka lesz :)

SzZoole 2016.02.18. 13:25:22

Csak azt ki ne találjátok,hogy a bacon szo az eredetileg a magyar bakonyi szóból ered...

morpho 2016.02.18. 21:02:19

@Zoole[uk]: ...csak ha sampinyongombával fűszerezed a tartós dauert...

Mrs. Clayton 2016.02.18. 22:10:28

@Zoole[uk]: az mindegy :-) egyebkent ma delben kivancsisagbol megcsinaltam, mert valentin nap reggel igazi eggs benedict volt hollandaise szosszal, en azt mondom, h ez a sutos verzio meg ha sokkal egyszerubb is, nem eri meg, nem finom, foleg nem zsemlevel az aljan, persze, ha csak gyorsan akar az ember egy mutatos reggelit, akkor epp igy is meg lehet enni
de muffinnal bugyantott tojassal es a mar emlitett szosszal es termeszetesen egy piritott szalonna darabbal az igazi

SzZoole 2016.02.18. 22:21:10

@Mrs. Clayton: Jess,en tudom mirol beszelsz,mert ha közvetve is,de ismerjük egymást mar valamenyire:)
Próbáld ezeknek a turbómagyaroknak megmagyarázni,nem fog sikerülni,mert mi csak.....
Mindegy,szerintem tudod mire gondolok:)
süti beállítások módosítása