Fincsa-nindzsa

Sajtos rúd

2022. január 03. - fincsanindzsa

Nagyon-nagyon szeretem a sós rágcsát, sokkal szívesebben is nyúlok hozzá, mint az édeshez. Neked az anyukám által készített sajtos-túrós a kedvencem: https://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/11/04/nagyi_kedvence_21_sajtos-turos_pogacsa

Azonban most a tejterméket minden formában kerülöm, a vajat leszámítva, így ha látok egy szuper receptet, akkor hisztaminbaráttá teszem minden gond nélkül. Ilyen volt a Limara által készített sajtos rúd, ami olyan ínycsiklandónak tűnt, hogy feltétlenül ki akartam próbálni és nem csalódtam benne.

Íme a hisztamin-kompatibilis verziója

Hozzávalók (nekem közel két gáztepsinyi készült belőle)

  • 25 dkg liszt (én még mindig a királybúzára esküszöm)
  • 1 tk. só
  • 125g vaj (vagy margarin)
  • 20dkg vegán füstölt sajt 
  • 4 fürjtojás
  • fél pohár creme vega vagy All-in Vegaföl

A tetejére:

1 fürjtojás
sajt (kb a sajt 1/3-a)
2 gerezd fokhagyma

img_1376.jpg

A lisztet és a vajat összemorzsoljuk, hozzáadjuk a sót, belegyúrjuk a fürjtojásokat, a reszelt sajt 2/3-át a creme vegával együtt - én akkor is ezt szeretem, még ha szójaalapú is - , a maradék sajtot majd a tetejére szórjuk.

Hűtőben pihentessük egy estét és mielőtt kinyújtjuk, hagyjuk “felengedni egy picit” és kb 3-5mm vastagságúra nyújtsuk, a zúzott fokhagymát oszlassuk el rajta, kenjük le tojással, szórjuk rá a sajtot, majd tetszőleges hosszúságú és szélességű csíkokat vágunk belőle.

200 fokon kb 15-17 perc alatt megsütjük. A Limara által javasolt 220 fok nekem túl soknak bizonyult és csúnyán megkapta és kiszárította a tésztát.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr6016801870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása