Fincsa-nindzsa

Mákos bejgli vajjal, cukor- és élesztőmentesen

2021. december 13. - fincsanindzsa

Nem nyugodtam ismét és feltétlenül ki akartam próbálni a bejglit vajjal, két sütőpapír között nyújtva, krémesebb töltelékkel. Még egy picit szélesebbre nyújthattam volna a tésztát, hogy több sodrata legyen, de isteni lett!

Egy rúddal készítettem a teszteléshez:

Tészta:

175g liszt (királybúza lisztet használok)
10dkg teavaj
0,5 csomag sütőpor
6-7cl növényi tej 
1 tojás sárgája

csipet édesítő (4édest használok)

Töltelék:
125g mák
10dkg 4édes édesítő
1dl növényi tej
citromhéj
1/2 tk. fahéj
csapott 1/2 tk. szegfűszeg
mazsola

+ szilvalekvár a feltekerés előtt

Kenéshez: 2 fürjtojás (vagy tyúktojás, ha nem vagytok hisztaminosok)

 

fullsizerender_3_1.jpg

A lisztet a szobahőmérsékletű vajjal összemorzsoljuk, hozzáverjük a sütőport, a tojássárgáját, az édesítőt, a sót és a tejet. A tejet apránként adjuk hozzá.

Tegyük sütőpapírra és amíg pihen a tészta, egy lábosban keverjük össze a darált mákot (a bolti darált nem elég finomszemű, úgyhogy daráljuk át) és a porított édesítőt és öntsük fel tejjel, miközben alacsony hőfokon melegítjük. Adjuk hozzá a citromhéjat és a szegfűszeget, fahéjat, ízlés szerint (amit adagokat megadtam, nagyon finom ízesek lettek). Legyen szuper krémes.

A tésztára tegyünk egy sütőpapírt és két sütőpapír között nyújtsuk ki a tésztát szép egyenletesen vékonyra. Figyeljünk arra, hogy legyen bőven szélessége, mert akkor szebb sodratai lesznek mint az enyémnek.

Egy habkártyával/ szilikonspatulával egyenletesen oszlassuk el a tésztán a töltelék kétharmadát, majd a többit is, úgy hogy az egyik hosszanti oldalán hagyjunk szabadon kb. 2 centit, töltelékmentesen, hogy könnyen fel tudjuk tekerni. Istenien feldobja az ízét, ha szilvalekvárpöttyöket teszünk rá. Én teáskanálnyi mennyiségeket adagoltam rá.

Válasszuk szét a fürjtojást és első rétegnek a sárgájával kenjük le a rudakat. Hagyjuk teljesen megszáradni, majd a fehérjével menjünk végig rajta. Ettől lesz szép márványos a bejgli. Sütés előtt szurkáljuk meg óvatosan a téztát, így még kevésbé fog szétrepedni.

A sütőt csak akkor kezdjük el előmelegíteni, ha a tojásfehérjével is megkentük a rudakat, mert lassan száradnak.

200 fokon 10 percig süssünk, majd 180 fokra vegyük vissza és addig süssük, amíg aranybarna színe lesz. (nekem ez még 10-15 perc volt, de csak egy rudat sütöttem, két rúdnál 20-30 perc kb.)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr9916782340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása