Fincsa-nindzsa

Majdnem mindenmentes kuglóf, a mamám eredeti receptje alapján

2021. október 30. - fincsanindzsa

Hónapokkal ezelőtt elkértem anyukámtól a nagymamám bomba kuglóf receptjét, azonban akkor még kis naiv, nem tudtam, hogy ezt a receptet is át kell alakítanom, hogy nyugodt szívvel ehessek belőle. Természetesen az eredeti élesztős-fehérlisztes recept az igazán zsíratomvillanás, de erre a kuglófra sem panaszkodhatok.

Hozzávalók: ("banánkenyér" formányi)

300g Bake-free kelt tészta lisztkeverék
3dl rizstej (talán még egy fél decit elbírt volna)
2 tojás sárgája
hangyányi só
40g negyedannyi édesítő
2g teavaj
fél csomag sütőpor (szerintem nekem egy picit kevesebb került bele)
mazsola
2ek. Karobpor

fullsizerender_2_2.jpg 

Bevallom őszintén, sosem dolgoztam még GM lisztkeverékkel, pontosabban egy piskótát sütöttem eddig, de az teljesen más. 

Paráztam tőle rendesen, mert halvány fogalmam sem volt, hogy kell viselkednie. (Nos, se eltiltást, se fekete pontot nem kapott). Inkább apránként adtam hozzá a tejet, mert nem tudtam mennyi folyadékot képes felvenni a tészta. Inkább alullőttem és 2 decivel kezdtem, de ennél a mennyiségnél még száraz liszt-foltok is maradtak, így emeltem a tétet.

A lisztet és a tojást, valamint a rizstejet kezdtem összekeverni. Aztán hozzáadtam a csipetnyi sót, az édesítőt, a sütőport és végül a mazsolát is. 

A tésztát hozzávetőlegesen elfeleztem - ez végül 2-1 arányban sikeredett. A nagyobb részbe beledagasztottam a karobport, ugyanis a kakaó is csúnyán kiüt.

A sütőpor miatt csak pár percet vártam a tésztával, talán még egy 5 percet elviselt volna - majd legközelebb kiderül.

Kikentem kókuszolajjal a “banánkenyér” formát, a szálakat végül hármasfontam, bár eredetileg nem így terveztem - és lekentem egy kicsit felvizezett tojássárgájával.

A sütőt 180 fokra melegítettem elő és 50 percig sütöttem. Forma függvénye, de még egy 5-10 percet simán ráhúzhattam volna.

 img_0204.jpeg

Összességében meglepően finom lett. Nem lett annyira légiesen könnyed mint a mamámé, de ezen ne is lepődjünk meg, hiszen nem fehérliszttel és nem is élesztővel készült. Legközelebb tényleg bátrabban öntöm azt a sütőport.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr1616740256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása