Fincsa-nindzsa

Áfonyás-tökmagos zabkeksz

2022. január 04. - fincsanindzsa

Időközönként nagy szüksègem van valami finom ropogtatnivalóra, és a bolti cuccokat sosem csíptem igazán. Illetve ezt a csoda-keksztartót is meg kell töltenem valamivel! :)

Igazi rosszlány vagyok, hiszen már nemcsak gluténmentes lisztet használok, hanem a tönköllyel és zabpehelyliszttel is egyre többet dolgozom.

Ezt  a cookiet most többféleképp ízesítettem, mert az utazás alatt pont jól jön majd a gyümölcs mellé, ha éppen nem tudom, hogy mit is egyek.

 

Hozzávalók: (kb 8-10 tallérhoz, így alapból is 2 adagot szoktam sütni)

100g vaj - 110g édesítő (én a negyedannyit szeretem továbbra is - 2 tojás sárga - 100g zabpehely - 80g tönkölyliszt - 70g vörösáfonya - 50g tökmag - Kardamom - Fél sütőpor - 2ek növényi tej  - csipet só

(Most csináltam áfonyás kesusat és étcsokis karamellásat is)

 

fullsizerender_18.jpg

A szobahőmérsèkletű vajat habosítsuk ki, adjuk hozzá az édesítőt, majd a tojások sárgáját. 

Ezt követően a lisztet, sütőport, a zabpelyhet és a tejet keverjük hozzá lépésenként. Mehet bele a kardamom. A magvak és az aszalvány csak utolsó lépésként. Robotgéppel is hozzákeverhetjük, de én a zabpehely után már szilikon spatulával és kézzel dolgoztam.

Kb diónyi golyókat szedünk belőle és ellapítjuk. 

A csokis-karamelláshoz kb 30g étcsokit (1 adaghoz) daraboltam fel, illetve kaptam egy isteni házi sós karamellát és ebből töltöttem a közepébe.

180 fokra melegített sütőben 12-15 perc alatt csak addig süssük, amíg épphogy megpirul. 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr7316801864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása