Fincsa-nindzsa

A legdiétásabb karácsonyi gesztenyés-meggyes

2021. december 21. - fincsanindzsa

Ezt kifejezetten azoknak ajánlom, akik utálna pepecselni és valamit 5 perc alatt akarnak elkészíteni és nagyot villantani, mert tök mutatós lesz a végeredmény. A receptet alapvetően a Rubin Eszter által írt Hisztamin szakácskönyvben találtam, azonban picit módosítottam rajta az itthon található alapanyagok függvényében (és utólag belegondolja, elhagytam belőle az olajat is, amit cseppet sem hiányoltam.

Amikor ezt megcsináltam, rájöttem, hogy a gyümölcsöt mértékkel - ergo egy-egy szem erejéig megehetem, nem okoz puffadást, csak a 10 deka felett egyszerre fogyasztott mennyiség bajos.

Ez a csemege roppantul kalóriaszegény:

1 puffancs 42 kalóriát tartalmaz, 7.6g szénhidrátot, 1g fehérjét és 0,8g zsírt. Szóval ezt tényleg alak-barátnak mondanám.

 

Hozzávalók (kb 20-22 darab készül belőle)

250g gesztenyemassza (rád bízom, hogy cukros vagy natúr - én a natúrt nem szeretem)
2 tojás sárgája
2 kanál rizsliszt (se nem túl púpozott, se nem túl csapott)
1tk. eritrit
a díszítéshez meggy

img_1157.JPG

A meggyen kívül a hozzávalókat egy villával alaposan összedolgozzuk és habzsákba töltsük, amibe már belehelyeztük a csillag formájú habcsővéget.

Elég nehéz kinyomni belőle, így mindenképp legyen masszív a habzsák, nehogy kiszakadjon.

Minden kinyomott kis aprósütemény tetejére helyezzünk egy meggyet és nyomjuk bele egy picit - próbáltam meggy nélkül is, finom, de sokkal szárazabb, így a meggy feltétlenül feldobja.

180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt süssük meg.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr3316787678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása