Fincsa-nindzsa

Sárgabaracklekvár és szörpi (+ a galette)

2021. augusztus 08. - fincsanindzsa

Egyszerűen nem tudtam megállni, hogy ne főzzek még egy adag lekvárt. Ugyanis a múlt héten, bár finom lett, mégiscsak dzsemnek nevezném, nem lekvárnak. Aki a bolti lekvárhoz van szokva, annak tök jó, de nekem nem ez az igazi.

Nem tudom, anyukám hogy csinálja, de le merem fogadni, hogy nem tesz bele pektint. Én most tettem és tényleg-anyuci-íze lett a lekvárnak.

Azonban nem álltam meg csak a lekvárnál, amit amíg ezen recept alapján készítettem:

3 kiló tiszta gyümölcshöz 400 gramm barna cukrot tettem - valahogy úgy érzetem, hogy  helyenként nem olyan édes, mint amint múlthéten vettem. + 1,5 csomag pektin került bele, ami igazán jó választás volt. 

Nem kellett pépesíteni a barackot, mert csodásan, szinte szétmállott. 

Az elkészítése ugyanaz, mint az előzőnél:

Barackot leforráz és megpucol (ne higgyetek annak a mesének, hogy fél percre elég vízben tartani) - lecukroz - majd pektinnel összekever és megfőz - végül üvegbe önt. 

fullsizerender_3.jpeg

SZÖRPI

A szörphöz cseleztem egy picit, ugyanis összegyűjtöttem azt a részét, amiről a húsával együtt jött le a héja, majd egy szűrő átpasszíroztam, hogy a leve kijöjjön belőle. MIelőtt a lekvár főzni indult volna, arról is jó néhány kanál vizesebb részt leszűrtem. Egy kis lábosnyi, kb 1 liter mennyiséget gyűjtöttem össze. Ehhez 300g cukrot adtam és forrástól számított 10 perc után egy steril üvegbe töltöttem.

A maradék pár szem barackból pedig galettet sütöttem.

img_5690_1.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr8816652064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása