Fincsa-nindzsa

Vaníliás meggylekvár

2012. július 18. - fincsanindzsa

Megint volt időm kreatívkodni, és amúgy is egészen belejöttem ebbe a lekvárfőzős mókába, így újabb különlegességeket gyártottam.

Ugyan ezt főztem harmadiknak, ettől függetlenül szerintem el sikerült a legjobban. A vaníliás meggylekvárt. Istenien érződik benne a vanília, meg a meggy pikáns íze a domináns. Nem is gondolnám milyen hamar elkészül, miután sikeresen abszolváltam a meggymagozást.

Hozzávalók

2kiló meggy – 1.5kg magozott lesz belőle
35dkg cukor
1 zselésítőszer lekvár készítéséhez 4:1
1 vaníliarúd
fél citrom leve

A meggyet megmossuk és kimagozzuk, majd a meggy mennyiségének a felét botmixelrrel kicsit összeturmixolom. Nem kell, hogy pépes legyen, hanem inkább csináljuk úgy, mintha felületes munkát végeznénk. Kezdjük el főzni a meggyet, folyamatosan kavargassuk, tegyük bele a vaníliarudakat. Ha nem szoktunk használni ilyet, akkor mutatom a technikáját. Hosszában óvatosan ejtünk egy „bemetszést” rajta, óvatosan szétnyitjuk a burkot a késünk élével, majd a kés tompább felével magunktól távolítva kikaparjuk a vanília magvakat. Ezt külön rakjuk bele a készülőben levő meggylekvárunkhoz, természetesen a vaníliarúd héját is. Én nem szoktam eldobni a már bebelezett vaníliarudakat sem, hanem kristálycukorba helyezem őket. Ebből a merítésből 1 vaníliarúdnak megfelelő héja még pluszban volt, így azt is a lekvárba tettem. Forraljunk egyet rajta, majd adjuk hozzá a receptben előírt cukormennyiséget

Főzzük tovább közepes lángon kb. 20-30 percig, folyamatos kevergetés mellett, nehogy odakapjon. Utána tegyünk bele egy zselésítőt. Cseresznyéhez, meggyhez kettőt ajánlanak, de én nem szeretem a dzsemet, ezért részemről ez a szabály kimaradt. Forraljunk egyet rajta.

Legutolsó lépésként fél citrom levét facsarjuk bele és keverjük el alaposan.

Közben az üvegeket sterilizáljuk és töröljük szárazra, majd egy meleg vízzel félig teli tepsibe állítsuk őket bele, hogy a ne érje „hősokk” az üvegeket, amikor a forró lekvár belekerül.

5_3.jpg

Merjük az üvegeket be a lekvárt, a vaníliarudakat szedjük ki belőle, ne öntsük az üvegbe. Tegyük száraz, hűvös helyre a lekvárral teli üvegeket, hagyjuk teljesen kihűlni, majd csavarjuk rá a tetőket.

6_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr564663694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása