Fincsa-nindzsa

Sajtos-túrós falatkák (meglepibulira)

2013. január 19. - fincsanindzsa

Anyukám egyik rém egyszerű receptje, és úgy gondoltam sokkal szaporább, ha nem a pogácsa kelesztésével szórakoztatom magam, hanem gyorsan, hatékonya és sokat alkotok. Ez sikerült.

Azonban beleestem a szokványos hibámba, hogy nem hallgatom meg a receptet teljes figyelemmel. Ezért kicsit sótlan lett a tésztám és nem győztem korrigálni. Ugyanis kiváló hallásomnak köszönhetően, én teáskanálnyi sót hallottam, és követtem is az előírtakat, mert amit anyukám mond, az szentírás. (tényleg hallgatom kellett volna rá és evőkanálnyit használni)

Jó tanács a bulihoz! Mivel elég sok étel kerül ki, mindig figyeljetek arra, hogy a ropogtatnivalók legyenek szem előtt, forogjanak, valamint véletlenül se kerüljön rá tányér. Ezt azért is tartom fontosnak, mert nálunk volt valaki olyan kedves, hogy a használt tányérját a süteményes edény tetejére tette, ezért szinte az összes megmaradt. Azonban annyira nem bántam, mert esténként a gesztenyés kiflivel felváltva csipegethettük. Ugyanis én az édes-sós kombóra esküszöm, bármennyire fura is oroszkrém torta után kolbászt enni pl.

Hozzávalók

50dkg liszt
50dkg vaj vagy margarin
50dkg túró
2 csapott ek. só
kb. 15dkg reszelt sajt
1 tojás

Kockázzuk fel a szobahőmérsékletű margarint, amit természetesen vajjal is kiválthatunk (én még mindig jobban szeretem a teavajat). Morzsoljuk össze a liszttel, és a túróval. Menet közben sem feledkezzünk meg a 2 EVŐKANÁLNYI sóról sem :)

Ha még ragad a tészta, szórjunk bele egy kevés lisztet. Gyúrjuk jól össze, majd egy picit hagyjuk pihentetni a gyúródeszkán. Annyi elegendő neki, amíg elmossuk az edényeket, és rendet teszünk a konyhában. Amit egyszerűen utálok. Ha tehetem, mindig lepasszolom a mosogatást, én lusta disznó. Azonban ennél jobban csak egy dolgot utálok. Tepsiket mosni.

1_25.JPG

Szóval a tészta kialudta magát, egy kevés lisztet szórjunk a deszkára, vágjuk 2 darabba, majd kb. 7-8mm vastagságúra nyújtsuk ki a tésztát, a tetejét pedig kenjük meg egy felvert tojással és végül szórjunk rá sajtot.

2_20.JPG

Kapjuk elő a nagyi féle derelyevágót és először ujjnyi vastag csíkokat vágjunk, utána pedig ízlés szerint kisebb-nagyobb (5-7centis darabokat vágjunk belőle).

A sütőt melegítsük elő 180 fokra, és süssük aranybarnára. Bevallom őszintén, hogy én világos színűn szeretem a sütiket, de olyannyira, hogy képes vagyok a boltban is a legvilágosabb kakaóscsigákat elhozni.

A gáztepsit béleljük ki sütőpapírral, így nem kell felkapargatni a lefolyt sajtot.

Ebből az adagból, kb. 4 gáztepsinyi aprósüti lesz.

3_13.JPG

És ha mással is szeretnétek készülni egy családi / baráti összejövetelre, akkor csemegézzetek innen:

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/06/hogyan_keszuljunk_egy_25-30_fos_meglepibulira

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr85026197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása