Fincsa-nindzsa

Tatárbeefsteak

2013. május 22. - fincsanindzsa

Az alábbi recept férfiasan tökéletes. Régen, amikor kicsi voltam, anyukámék hasonló bulikat szerveztek a barátaikkal, mint amit a férjemmel szoktunk mi is. Akkor még nem aranyárban mérték a húst, így gond nélkül kivitelezhető volt, hogy tatárbifsztek kerüljön az asztalra, mint csipegetnivaló. Aztán néhány évvel ezelőtt rákaptam, és volt, hogy képes voltam minden vacsorára azt enni, mert annyira megkívántam. Ez a láz elült, aztán néhány hete megint rám jött. Így vettem egy szép adag húst és a férjemmel elcsemegéztük, fokhagymával megkent pirítóssal és lilahagymával.

Ez a menü roppant pepecselős, de a végeredmény minden energiabefektetést megér.

Ugyan nem vagyok boros, de egy isteni bort kóstoltunk mellé. Nagyon finom gyümölcsös és kellemesen lágy íz, a Gere Pincészetből: Cabernet Sauvignon Barrique, 2008. (http://www.bortarsasag.hu/hu/bor/magyar/villany/gere_cabernet_sauvignon_barrique_2008?filter6=gere-attila)

Hozzávalók

45-50 dkg hátszín vagy bélszín (én mindegyiket kipróbáltam)
3-4 szakácscsipetnyi só (5 ujjas csipet)
bors (borsőrlővel 15-20 csavarásnyi)
2tk. pirospaprika
pár csepp tabasco (ha szeretitek a nagyon picit csípős ízt)
1 apróra vágott vöröshagyma
2-3ek. ketchup
2-3ek. mustár
2tk Worchester szósz
2 tojássárgája
pirítós + vaj + fokhagyma

 

Az első szabály, hogy nem használhatunk darálót, hanem egy jó kést és a kacsóinkat. Először vágjuk fel a húst csíkokra, majd mintha kis kirakódarabkákkal játszanánk, helyezzük a csíkokat egymás mellé, majd fedjük le folpackkal és kezdjük el klopfolni. Ha nagyon szétterül, hajtogassuk össze és a műveletet kezdjük előről. Egészen odáig, amíg a hús rostjai szinte teljesen szét nem válnak.

Ezzel még nem vagyunk kész, hiszen még pépesre kell vágnunk. Szedjük le a folpackot, élesítsünk meg egy bárdkést és kb. 10-15 percen keresztül aprítsuk a húst. Aprítsunk, majd forgassuk el 90 fokot és folytassuk tovább.

A húsaprító hadművelet körülbelül 40-45 percig tartott. Fáj a karom, a nyakam. Azt hiszem kicsit mereven csináltam. (Köszi a tippeket, még mindig nem szeretném darálni :))

1_70.JPG

2_51.JPG

A vöröshagymát pucoljuk meg és kockázzuk apróra. De olyan apróra, hogy a darabkák 1x1mm nagyságúnál nem lehetnek nagyobbak.

Ha a hús és a hagyma is megfelelő nagyságú, akkor mehet egy edénybe. A közepébe formázzunk mélyedést, ahova mehet a tojás sárgája és a fűszerek.

Dolgozzuk össze alaposan. Tabasco-t csak akkor rakjunk bele, ha szeretjük a picit csípős ízt. Én először féltem tőle, hogy nem lesz jó, de mennyei lett.

A korábbi receptekkel ellentétben, a fokhagymát nem kell belezúzni, hanem pirítsunk meg kenyérszeleteket, majd egy fokhagymát dörzsöljünk bele és ezután kenjük csak rá a krémet.

Lehetetlen abbahagyni.

Egy jó pohár borral kísérjük le. Például azzal, amit fentebb javasoltam.

3_33.JPG

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr975306857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jucmóka 2013.05.22. 11:13:16

Mi régebben jó minőségű marhahúsból készítettük, (amikor nem volt még szintén aranyárban) mustáros-borsos pácban érlelve a húsdarabokat 3-4 napig majd aprítottuk őket és hasonlóan meggyűlt a bajunk a komolyabb aprítási erő kifejtésével, de a darálót mindenképpen hanyagoltuk :) A pácolás megegyezik e módon a rostélyos pácolásával is, így ha maradt ki egy kisebb mennyiség, természetesen az szeletként végezte a serpenyőben. Az eredmény viszont fenséges lett és pirítóson tálalva napokig nem ettünk mást, csak ezt.

Húsimádó · http://husimado-eger.blog.hu 2013.05.22. 13:24:12

Nálunk is mindig nagy siker a családban. Szinte ugyanígy csináljuk, de én darálok. Tisztelem a 40-45 perces harcodat, de én lustább vagyok. A bor is kiváló :-)

Kulminaator 2013.05.22. 16:05:31

Istenem, de szeretem! Éssss marhahús ruleZ!! :)

Édesanyám levest, marhafarokból .... Áááá

OftF 2013.05.22. 16:13:10

a kecsöpig olvastam kábé

Pista Bácsi 2013.05.22. 22:10:09

Ezt a marhahúskrém jellegű textúrát egyszer próbáltam, de nekem nagyon nem jött be. A kétszer-háromszor átdarált hús már elég finom állagú, de a pépesített húskrémhez képest azért még hús érzete van :-)

dokineni 2014.11.11. 16:36:22

@OftF: akkor azt is tudod, hogy kecsapnak kell mondani :D
süti beállítások módosítása