Fincsa-nindzsa

Fehércsokis keksz

2013. június 09. - fincsanindzsa

Szeretem a vajas tésztájú kekszeket, mert jó sok sütit lehet belőle készíteni és mindig fel lehet dobni valami finomsággal. Csokival, magvakkal. Én most mindkét verziót kipróbáltam.

Hozzávalók:

28dkg szobahőmérsékletű vaj
35dkg porcukor
2 tojás
1 csomag vaníliáscukor
45dkg liszt
fél csomag sütőpor
4 csomag vaníliapuding
10dkg fehércsoki
1 marék mogyoró
2 citrom reszelt héja

A vajat hagyjuk pihenni egy kicsit, hogy kellően megolvadjon, hiszen utána sokkal könnyebb vele dolgozni. Kockázzuk fel, majd porcukorral verjük habosra kézi mixerrel. (Ha lehet mellőzzük a kristálycukrot, mert az nehezebben olvad fel.)

Adjuk hozzá a tojást és a vaníliát, majd keverjük hozzá a sütőport, a vaníliapudingot és a lisztet is. Reszeljük le két citrom héját, és azt is vegyítsük el benne. Ezeket a műveleteket már kézzel csináljuk, mert úgy sokkal könnyebb jól összegyúrni a tésztát.

Aprítsunk fel fehér csokit, és a legvégén keverjük hozzá a tésztához. Én a tészta felébe mogyorót is tettem bele, kíváncsi voltam így milyen lesz az íze.

Általában folpackba be szoktam csomagolni és egy fél órára a hűtőbe szoktam tenni, mielőtt formázzuk.

A sütőt melegítsük elő 180 fokra, ha légkeverésessel szeretnénk csinálni, akkor 160 fokra.

A tepsinket sütőpapírral béleljünk ki, majd formáljunk diónyi gömböket a tésztából és lapítsuk el a tenyerünkkel. Néhány centi távolságra helyezzük egymástól, mert el fognak terülni.

Kb. 10-12 perc alatt világosra sül. Ne hagyjuk bent tovább, mert akkor nagyon ki fog száradni. Ebből a mennyiségből kb. 60-80 kekszecske készül, attól függően mekkora golyókat gyúrtunk.

1_80.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr855352083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása