Fincsa-nindzsa

Zöldborsókrémleves

2013. augusztus 07. - fincsanindzsa

Csak úgy önvédelemből kipróbáltam a zöldborsókrémlevest is. Mivel imádom a krémleveseket, és ez valahogy eddig mindig is kimaradt a portfólióból, uccu neki, ezt is kipróbáltam. Némi módosítást eszközöltem benne, mert amit a recept előírt hagymamennyiséget, nagyon intenzív hagymaízt adott neki. Vagy lehet, hogy szimplán nem kellett volna túlzottan megpirítanom? :)

Hozzávalók (4-6 fős részére)

60dkg zöldborsó (szezonban törekedjünk, hogy friss legyen, ne mirelit)
1 fél fej vöröshagyma
7dl húslevesalaplé
kb 2dl tejszín
1ek. vaj

A vöröshagymát elméletileg apróra kéne kockázni, de lustaság fél egészség alapon, és mivel úgyis össze lesz turmixolva, ezért gond nélkül csak felszeleteltem és vajon üvegesre pirítottam.

1_147.jpg

A borsót forgassuk össze a hagymával és pároljuk meg. Egy külön edényben 2 húsleveskockát 7dl vízzel forraljunk fel. Következő fogadalom! (Húslevesalapot fogok készíteni és jégkockatartóban le fogom alaplének fagyasztani, mert ez nem állapot, hogy kockázgatok.) A leforralt húslevesalapot öntsük a borsóra, ha már elég puha. A botmixerrel pépesítsük össze az alaplevet és a zöldborsót, majd tegyük vissza a tűzre főni. Rottyantsunk egyet rajta, majd apránként adjuk hozzá a tejszínt, amivel sűrűsíteni tudjuk a levest. Úgy gondoltam, hogy nem fogom fűszerezni, mert az alaplé miatt úgyis intenzív az íze, de végül a tejszín kicsit elvette az ízét, és utánsóztam. De vigyázzunk, ezzel ne essünk túlzásba

2_104.jpg

Addig főzzük a levest, ami jó krémes állagot nem kapunk. Ha szükséges, és úgy látjuk, a 2 deci tejszínen túl is önthetünk bele még, ha nem tartanánk elegendőnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr885445355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása