Fincsa-nindzsa

Sütőtökkrémleves többmagvas krékerrel

2021. november 08. - fincsanindzsa

Nos, mire eljutottam oda, hogy a receptet megírjam, addigra már égett a nyakam, a karom, de egy hős voltam és ellenálltam a véget nem érő vakarózásnak, ami a hisztamin-érzékenység egyik jellegzetes tünete. Pedig kínosan figyeltem arra, hogy ne kerüljön olyan összetevő a krékerbe, ami nem 0-ás vagy 1-es besorolású.

Tegnap egy csomó apróságot készítettem, többek között egy szuper rágcsát, amit ma a sütőtökkrém levesbe is belecsempésztem. 

img_0374.jpg

Ez alapvetően tök fincsi sós nasi lehet, nagyon egyszerű összetevőkből:

50g tökmag
50g szezámmag
50g cihamag
Kb. 30g víz, de ebből mehet annyi, hogy jól felszívja a sok magvacska, max 50g-ig.
Só és fűszer. Én Z’aatarral bolondítottam meg.

10-15 percet hagyjuk állni, hogy magába szívja a vizet, majd egyenletesen oszlassuk el a sütőpapíron, 3-5mm vastagságúra elterítve. 

170 fokra előmelegített sütőben süssük kb 30 percig. Ha szerencsénk van, akkor cuki kis négyzetekben tudjuk fogyasztani a snacket.

 

A hozzá tökéletesen illő sütőtökkrémlevest pedig így készítettem el:

egy fél sütőtök
kb. 800ml-1l zöldségalaplé (hisztaminosok szigorúan főzött levesből, a zöldségalaplé-kocka erőteljesen tünetel)
fél doboz kókusztej (kb 1 deci)
friss gyömbér vagy porított, ha nincs otthon friss.

A sütőtököt vágjuk szeletekre és jó alaposan süssük meg, 200 fokra előmelegített sütőben. Kanalazzuk ki a húsát és én ezt már azonnal le is botmixereltem és ehhez adtam hozzá a zöldséglevet - amit botor módon kockából csináltam és rájöttem, hogy ez volt, amitől megint előjöttek a tüneteim.

Rottyantsuk össze a zöldségalaplevet és az összeturmixolt sütőtököt, majd adjuk hozzá a kókusztejet és forraljuk újra át. A legvégén adtam hozzá egy kevés gyömbért és szerintem szenzációs ízt varázsolt neki. Nem kapott plusz sót sem, csak ilyen egyszerűen, 4 alapanyagból készítettem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr3716749914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása