Fincsa-nindzsa

Brownie Jamie Oliver módra

2013. október 17. - fincsanindzsa

Régen fenntartásokkal kezeltem az újabbnál újabb brownie recepteket, de ismét engedtem a csábításnak és az újdonságnak, ugyanis az egyik kedves barátnőnk a baráti összejövetelre meglepett minket egy fantasztikus fügés brownie-val, amihez Jamie Oliver receptjét használta. Nagyon finom volt, egy hatalmas gondom akadt, hogy a brownie-evést követő napon már nem lehetett sehol sem fügét kapni, így kénytelen voltam barackkal pótolni. A brownie annyira kikapós volt, hogy drága éhenkolbász kutyuskánk is lecsapott rá, amíg nem voltunk otthon: betört a szobába és felzabálta az összes elölhagyott browniet, nagy bánatomra. A kutyának semmi baja nem lett, igen, tisztában vagyok, hogy számára a kakakó méreg, de hála istennek, számunkra nem az :)

Hozzávalók

37,5dkg teavaj
30dkg étcsokoládé
54dkg kristálycukor
12dkg kakaópor
10dkg liszt
1,5tk. sütőpor
6 tojás

Barackkonzerv
3-4 friss füge

Ez a recept egy nagy tepsi brownie elkészítéshez elegendő és hatalmas tehetséget igényel.

Az étcsokit a vajjal, vízgőz felett olvasszuk fel, keverjük selymes-homogén állagúra. Közben mérjük ki a szárazanyagokat: a lisztet a cukrot, a kakaóport és a sütőport.

Ha a vízgőzről levettük a csokoládékrémet, keverjük hozzá a szárazanyagokat, majd egyesével üssük bele a tojásokat.

A sütőt melegítsük elő 175 fokra, béleljünk ki sütőpapírral egy tepsit,  - én a Delimano tepsijét használtam, ami 40x28centi méretű. A tésztát egyenletesen oszlassuk el. A tészta vastagsága kb. 3-4 volt, és ennek megfelelően 25 perc elegendő volt a sütéshez. Ha kisebb tepsit használtok, akkor ennél jelentősen több idő kell, hogy rendesen átsüljön.

Ha szeretnénk, egy picit meg is bolondíthatjuk: szórhatunk bele kandírozott gyümölcsöt, szeletelhettek a tetejére friss fügét vagy idénygyümölcsöt, de én legutóbb házi őszibarack konzervet használtam.

2_141.jpg

Én szeretem, ha lágy a tésztája, már majdnem folyós középpel, ezért ehhez hasonló méretű tepsihez, és vastagságú tésztához bőven elegendő a 25 perc sütési idő. Ha túlsütjük, akkor nem lesz finom krémes, hanem inkább szárazzá válik a tésztája.

Barackos verzió:

3_97.jpg

4_73.jpg

És a fügés:

1_191.jpg

Fogyaszthatjuk magában is, de isteni finom néhány gombóc vaníliafagyival is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr535578247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása