Eperszezon - 1. fejezet: A smoothie

2020. június 18. - fincsanindzsa

Úgy gondoltam, hogy ez a hét az eperről fog szólni, hiszen most van szezonja és adnék néhány egyszerű felhasználási módot hozzá. És amúgy is, egész nap csak eperrel dolgoztam.

A szuperillatos eper, amellett, hogy kevés kalóriát tartalmaz, - mindössze 32 kalóriát 100 grammja - tápláló, finom és egészséges. 

Fogyaszthatjuk nyersen, turmixolva, levesként, sütibe, lekvárnak, bár egy eper főzelékre csúnyán néznék, ha létezne. 

Hetek óta tervezek egy smoothie sorozatot indítani, de még mindig ritkán eszek gyümölcsöt, így az, hogy egyszerre két vagy többféle gyümölcs legyen itthon, az puszta véletlen.

Hozzávalók

1 banán
10dkg eper
Alpro cukormentes mandulatej
mentalevél

Kalória: 166kcal
Fehérje: 3.3g
Zsír: 2.8g
Szénhidrát: 35.2g

 

img_3014.jpg

 

Ehhez a hadművelethez egy turmixgépre / smoothie készítőre lesz szükségünk, amibe nemes egyszerűséggel beledobjuk a felszeletelt banánt és a félbevágott epreket, majd nyakon öntjük a tejjel. A tej lehet tetszőlegesen választható, én kíváncsi voltam a cukormentes mandulatejre. Alapvetően alig iszom tejet, növényit se, de most gondoltam ezt is kipróbálom.

Szerintem a menta megbolondítja, így 2 jó nagy levéllel belecsempésztem.

Turmixoljuk krémesre és hidegen fogyasszuk. 

Extra meleg nyári napokon adjunk hozzá néhány jégkockát is.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr3015810876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.