Fincsa-nindzsa

Rizses babburger

2020. július 29. - fincsanindzsa

Valahogy még mindig nem teljesen kerek ez a vegánság és a hüvelyesekkel sok bajom van 9 hét után is. Kivétel akkor, ha pürésítem, de mégsem lehet mindent úgy enni mint a fogatlan öregasszonyok!

Arra jöttem rá, hogy alapvetően nem a hús íze hiányzik, hanem a fűszerezés, így ezzel tökéletesen lehet játszani. A hambihusiba is mindig került worchester szósz és tabasco, akitől finom intenzív ízt varázsoltam, így a babos-rizses verzióba is vissza tudtam csalogatni a nekem tetsző ízvilágot.

Hozzávalók (4 darab)

250g főtt jázminrizs
300g főtt bab
1 fej vöröshagyma
70g sütőben sült édesburgonya
1ek. kukoricakeményítő (elhagyható)
worchester szósz
tabasco szósz


Kalória: 202
Fehérje: 8.3g
Zsír: 0.7g
Szénhidrát: 40.1g

img_4405.JPG

Az alapvető hiba, amit elsőre elkövettem, hogy túlságosan pépesre aprítottam a hozzávalók, így mindenre hasonlított az állaga, csak nem egy hamburgerpogácsára. Így a rizst, babot és az édesburit csak rusztikusra, éppenhogy néhány pulzálás erejéig  pörgessük az aprítóban.

A vöröshagymát aprítsuk fel és pirítsuk meg egy csepp olajon, vagy vizet pároljuk meg, amelyik szimpatikusabb.

Az édesburiból süssünk / pároljunk egy nagy adagot sütőben, az egyik részét együk meg mártogatóssal vagy köretnek, és csípjünk le a mennyiségből 70g-ot. 

Babból most konzervet használtam, a rizst előzetesen megfőztem. A rizst, a babot és az édesburi az aprítóba tettem és röviden megpörgettem a gépben, de csak éppen annyira, hogy könnyen tudjam formázni majd.

Egy edénybe az összes alapanyagot összekeverhetjük, miután kiszedtük az aprítóból, nekem az jött be, hogy egy evőkanálnyi kukoricakeményítőt adtam hozzá, ugyanis ettől jobban összeállt. Ízlés szerint lehet sózni, borsozni, én még Worchester szósszal és Tabascoval meg szoktam fejelni.

Éjszakára szeretem a hűtőbe tenni, hogy jól összeérjenek az ízek, majd másnap felhasználás előtt megformázom és egy kevés kókuszzsíron mindkét oldalát aranybarnára sütöm. Mivel 25 fok körül van a lakásban, ezért a kókuszzsírom folyékony állagú, így spray formájában nagyjából 3-4 grammnyi mennyiséggel meg tudom sütni a hambit.

Salátával, hasábburival, ketchuppal vagy esetlef fokhagymás majonézzel fogyasszuk.

Ha sajtot is kívánunk mellé, nekem a legjobb a Moi & Nature adja vissza legjobban a Cheddar sajt ízét növényi vonalon.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr8416081176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása