Fincsa-nindzsa

Tabbouleh-vel töltött sütőtök

2020. november 21. - fincsanindzsa

A tabbouleh-ből nem tudok kis adagot készíteni, viszont nincs kedvem belőle 4-5ször enni, így gondoltam hasznosítom és két receptet összevegyítek. Ez kiváló opció lehet egy vegán főételként, azonban az sütőtökdarabot megszórtam baconnel a pasi kedvéért. Minden csak variálás kérdése.

Itt minden mennyiség csak tetszőleges, attól függően, hogy mennyi áll rendelkezésre.

Az alapnak felszeltem a kápia- és kaliforniai paprikát és megfűszereztem, olivaolajjal nyakonöntöttem. Fűszer lehet kakukkfű vagy a nagy kedvencem, a za'atar.

img_7936.jpg

A sütőtököt felkarikáztam, egy részét külön megsütöttem, szeletekben, viszont az elját, ahol a magokat is találjuk, kibeleztem és megtöltöttem az előző nap készült tabbouleh maradékával. 

Ehhez viszonyításképpen: 2 nagy csokor petrezselymet aprítottam,, kb -80-100 gramm nyers quinoát sós vízben megfőztem, egy nagy lilahagymát apróra kockáztam, egy fél lime levét ráfacsartam, sóztam és picit borsoztam, majd egy hatalmas gránátalmát puckoltam meg és az egész gyümölcsöt beleforgattam. 

A kivájt sütőtököt és a zöldségeket megsütöm, majd amikor 80%-nyira sült meg, a sütőtököt megtöltöm a tabbouleh-val is és a húsosra bacont szórok. 

img_7944.jpg

Ha valaki igazán ínyenc, egy kis tahini szószt is lehet csorgatni a sütőtökre, isteni finom lesz tőle!

Ehhez 1 egységnyi tahiniszószt kb 3 egységnyi vízzel összekevertem, nyomta bele egy fokhagymát és facssartam bele citromlevet. Szerintem isteni!

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr8316292330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása