Fincsa-nindzsa

Milka és Sajttorta, a méltó frigy

2022. április 21. - fincsanindzsa

Kaptam egy tiktokos videót, persze nem érkezett hozzá sokat mondó komment, hiszen a videó maga is elég beszédes volt. Mostanában szinten minden social media felületen talált recepttel pórul jártam, így ehhez a recepthez már óvatosabban nyúltam hozzá, mert nem akartam szétfolyt sajttortát, így a videóhoz képest én zselatinnal húztam fel a tortát, ert nem bíztam abban, hogy a habtejszín, a mascarpone és a csoki kellően stabil krémet alkot majd.

Első nekifutásra kindercsokival próbáltam - ahogy ezt az eredeti recept is javasolta. Finom volt, de ne hagyott maga után egy igazi vágyakozó érzést, hogy alig bírd ki, hogy ne edd meg a tortát egy lendülettel. Nos, a Milka Toffee&Nut-szal teljesen más volt a helyzet. Oké, hogy alapból is ezaz egyik kedvenc csokim, így méltó frigynek gondoltam. Ezzel tényleg alig lehet leállni, mert EL-KÉ-PESZ-TŐ-EN FI-NOM. Főleg ha még egy-két szem finom epret is majszolsz mellé. Annyira jó!

A recept elérte tökéletes formáját és állagát. 17 centis tortaformában próbáltam, de ez a mennyiség 20 centis forához is elegendő lesz. Tudod miért? Mert a 17 centis forához ebből a krém mennyiségből marad egy szufléformányi krém nyalakodásra, csakxólok! Később - ha lesz rá elég felvevőpiac - kipróbálom a klasszik 26 centis tortaformában is és hozzáíro a szükséges mennyiségeket!

 

Addig is jöjjön a recept:

Torta alaphoz:

10dkg vaj
170g keksz

Habos részhez:
250g csoki 
250ml habtejszín
250g mascarpone
80g cukor (én barnacukrot használtam, kristályból elég a 60)
4 lap zselatin (a 6 lapnál már túlságosan gumis hatású)

Ganache a tetejére:
50g habtejszín
100-120g csoki (ha picit folyósabbat szeretnél, mehet bele 150g is - a mogyorósra ennyit tettem a mogyi miatt)

7025bc92-8a89-47a0-90b2-85eb87d78dd7.jpeg

A kekszet daráljuk meg és a felolvasztott vajjal keverjük össze. Ezt az egyveleget egy sütőpapírral kibélelt csatos forma aljára tegyük és a felesleges papírt vágjuk le. A kekszes alapot kanállal nyomkodjuk le, így szuperül összetömörül és egyenletes lesz. Ez mehet be a hűtőbe, vagy a fagyóba ha van számára helyetek. 

Közben:

A hideg habtejszínt kemény habbá verjük és félretesszük. Ugyanerre a sorsra jut a mascarpone és a cukor is - ezt is habosítsuk ki. 

Közben 4 zselatinlapot áztassunk be pár percre és kb fél deci vízzel egy lábasban olvasszuk fel folyamatos kevergetés közben. Majd az óvatosan összeforgatott mascarpone és habtejszín mixből kanalazzunk a folyékony zselatinba és dolgozzuk homogénre. Ezt a lépés két-három kanálni krémmel még folytassuk.

A krémhez szükséges csokit olvasszuk meg és egy szilikonspatulával dolgozzuk össze a krémmel.

Ha a kekszes tortaalap megdermedt, öntsük rá a csokis krémet és a hűtőben dermesszük legalább 2-4 órát. (Már két óra is okés volt az én kicsikémnek)

A tetejére forraljuk fel a tejszínt és keverjük hozzá a csokit, egészen addig, amíg fel nem olvad. Öntsük rá a torta tetejére és dermesszük tovább még legalább egy fél órát: - ez a művelet simán mehet a tortára, ami nagyjából egy órája dermed.

12c0398d-4641-4ee7-acfb-4027f58979a5.jpeg

Kinderből

 

Ha nem spiláznád túl, hanem egy ütős, fanyar, alap sajttortára vágysz, szintén sütés nélkül, akkor nézd meg a kedvenc sajttorta receptemet:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/10/02/sajttorta_sutes_nelkul

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr417812697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása