Fincsa-nindzsa

Körtés szederlekvár

2012. július 20. - fincsanindzsa

Idén tényleg az extra párosításokra akartam a hangsúlyt fektetni, és elég sokat ötöltem-hatoltam, mire kitaláltam a szedret mivel is főzzem össze. Illetve nagyrészt a szerencsén is múlt, hogy a Fővám téri Vásárcsarnokban kilóra is tudtam venni szedret – annak ellenére, hogy nem kaptam meg a kért másfél kilómat. Értsük ezalatt, hogy 25dkgval rövidebb lettem. Ez a kedvenc kis Garay utcai piacomon elő sem fordulhatna. Sebaj, dolgoztunk annyiból, amennyit kaptam.

Hozzávalók

1.3kg szeder
1.7kg körte (tiszta súly: 1.1kg)
80dkg cukor
2 citrom leve
1 zacskó Haas zselésítőszer

A szedret mossuk meg, és csepegtessük le. A körtét hámozzuk meg és csumázzuk ki. Vágjuk szeletekre, majd kockázzuk fel.

Tegyük egy fazékba a szedret és a körtét, facsarjuk bele a citrom levét, adjuk hozzá a cukrot, majd legalább 2 órát hagyjuk állni. Ezek után tegyük fel a tűzre főni, és forraljuk fel. Forrás után tegyük bele a zselésítőt. Ha kevésnek bizonyul egy negyed zacskónyit még beleszórhatunk. Addig főzzük a hozzávalókat, amíg a körte meg nem puhul. Bár ha elég trükkösek vagyunk – én erre a végén jöttem csak rá, hogy Először a körtét kellett volna feltenni főni, a szedret meg egy fél órával később, így a szeder nem esett volna elemeire, hanem guszta egész szedrek kerültek volna a befőttesüvegbe.

1_51.jpg

Amíg a lekvárunk készül, a már korábban sterilizált befőttesüvegeket töröljük szárazra – vigyázzunk ne maradjon egy csepp víz se benne, mert akkor romlásnak indulhat a lekvárunk. Egy tepsiben engedjünk egy kevés meleg vizet, és állítsuk bele a befőttes üvegeket. Ezzel óvjuk meg, hogy a forró lekvártól elpattanjon az üveg.

Csak akkor kezdjük el kimerni a lekvárt, ha úgy látjuk, hogy kezd besűrűsödni a lekvár. Kb. 45perc-1óra szükséges főzési időként.

A forró lekvárt töltsük üvegekbe.

Kb. 4-5 közepes méretű üveg lekvár lesz belőle.

2_36.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr244667293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása