Fincsa-nindzsa

Amerikai palacsinta

2012. október 27. - fincsanindzsa

Még sosem ettem amerikai palacsintát, a mai napig. Úgy gondoltam, ha már idáig vártam, ám legyen, próbáljuk ki, annyian istenítették. Engem azért ennyire nem vett le a lábamról. Végeredményül egy nagyon tömör, laktató (lehet, hogy a teljes kiőrlésű liszttől volt ilyen érzésem?) palacsintát fogyasztottunk el. Ennek ellenére, ez az a menü, ami nem mozgatja meg a fantáziám, mint egy pizza, vagy egy jó chillis bab, amiből bármikor bármennyit képes vagyok/lennék felfalni.

Hozzávalók:

  • 20 púpos ek. liszt (bűnözésként felét teljes kiőrlésű liszttel is helyettesítheted)
  • 10 dkg vaj
  • 6 dl tej
  • 2 tojás
  • 2 csomag sütőpor
  • 2 ek. kristálycukor
  • csipetnyi só
  • reszelt citrom héja

1_4.jpg

 

A lisztet szitáld egy tálba, hogy jó laza legyen. Mivel szeretem a teljes kiőrlésű lisztet, ezért fele-fele arányban használtam a finom- és teljes kiőrlésű lisztből. Így a tészta kicsit nehezebb lesz, de kevesebbet fogsz enni belőle J A liszt-mixhez keverd a sütőport és ízlés szerint a sót.   Tűzhelyen olvaszd fel a vajat, majd öntsd a lisztes keverékhez a langyos tejjel együtt. (A tejet is melegítsd fel a vajjal egy időben, természetesen külön edényben). Ha a vajat csak szobahőmérsékletem hagyod puhulni és úgy vagdosod a lisztbe, és dolgozod el, egészen más lesz a tészta textúrája.

Ezután üsd bele a tojásokat. Vigyázz arra, hogy a forró vajjal ne érintkezzenek a tojások, mert a végén rántotta lesz belőle. Reszeld bele egy citrom héját, mert úgy sokkal ízletesebb lesz. Keverd csomómentesre a tésztát egy szilikon habverővel, majd tedd a hűtőbe negyed órára.

2_2.jpg

 

Kenj ki egy serpenyőt olajjal, miután felhevítetted, süsd ki a tésztát. Kisebb adagokat használj, mint a palacsinta esetében, mert tömörebb az amerikai verzió. Süsd mindkét oldalát, amíg aranybarnára nem sül. Az egyik oldalát 2 percig, a másikat 1 percig.

Ha szereted a juharszirupot, természetesen ízesítsd azzal, de nekem a nutellás-banános-tejszínhabos verzió is bejött. A tetejére szórj egy kis fahéjat is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr284560069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása