Fincsa-nindzsa

Fasírozott (Meglepetésbulira)

2013. január 08. - fincsanindzsa

Mondani szokás, két dolog biztos: az adók és a halál. Azonban kiegészíteném a kis életemből kiindulva, hogy azért a bulik is aktív szerepet játszanak a mindeenapjainkban, azonban nem a hétvégi hajnalig tartóak, hanem a barátokkal való összeröffenés - mindig másnál - sztorizgatással, iszogatással éa falatozással.

2012 Karácsony utánra is terveztünk egy szösszenetet, jó szokásunkhoz híven, sztenderd felállás szerint, mi csajok készítettünk csipegetni valót. Orsi szendvicsfalatkákat fasírozottal én meg sütit. Komolyan mondom, életemben nem ettem ilyen finom fasírt golyókat, mint amilyenre ő ízesítette. Ezért nekem is ki kellett próbálnom, és akkora sikere volt, hogy tovább kellett adni a receptet, a hétvégi meglepi bulin. :)

Bevallom őszintén, én nagyon jól megvagyok a fasírozott nélkül, annak ellenére, hogy Anyukám régen nagyon sokat sütött belőle, azonban én az olajban sült dolgokat kevésbé szeretem, nem szeretem az étolaj szagát, ezért nálunk rántott csak szökő évente kerül az asztalra.Azonban amit Orsi csinált, FERGE-TEGES volt. Ha egy hétköznapi adagot szeretnél sütni, mert hétvégi ebédnek szánod, akkor fél kiló húsból készítsd el.

Hozzávalók

1kg darálthús
5 zsemle
2-3 tojás
ízlés szerint: só, bors, pirospaprika
néhány gerezd (2-5) fokhagyma
zsemlemorzsa

A zsemlét tépkedjük kisebb darabokra, és áztassuk vízben egészen addig, amíg jól megszívja magát.

Közben a húshoz adjuk hozzá a tojást – kezdetben csak kettőt, nehogy túl puha és ragacsos legyen. Én 4-5 gerezd fokhagymát nyomtam hozzá, sóztam, borsoztam, kb. 2-3 teáskanálnyi édes pirospaprikát tettem hozzá, majd a zsemléből a vizet kinyomkodva, keverjük hozzá a húshoz az ázott zsemlét, és jó alaposan dolgozzuk össze.

A lényeg, hogy jól érezzük a fűszereket. A túlzások elkerülése végett, hagyjuk pihenni egy éjszakát, hogy az ízek jól összeérjenek.

Formáljunk kis gombócokat, forgassuk zsemlemorzsába és forró olajban mindkét oldalát süssük meg.

 A legjobban franciasalátával szeretem fogyasztani.

1_16.JPG

Ha további partifalat ötletre van szükséged:

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/01/06/hogyan_keszuljunk_egy_25-30_fos_meglepibulira

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr725003873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása