Fincsa-nindzsa

Egy új kezdet (Reggelizde és minőségi termékek lelőhelye)

2013. január 25. - fincsanindzsa

Gyerekkoromban is állandóan lefoglalt a kreatív alkotás, hol üveget festettem, gyertyát öntöttem, üvegkavicsból tálakat ragasztottam ki vagy dobozt repesztettem. Mindegyik nagyon érdekes volt, szépet alkottam, azonban egy idő után már nem tudtam kinek adni, magamnak meg nem akartam felhalmozni, azonban az alkotási kényszer időről-időre előtört belőlem.

Mielőtt a blogot elindítottam, kb. egy évig vágyakoztam, hogy nekiálljak, és mindig feltételhez kötöttem. Ha meglesz 50, aztán 70 recept előre lefőzve, fényképezve, hogy folyamatosan el tudjam látni a blogot újabb és újabb finomságokkal. Végül majdnem 80-at szedtem össze, közben sokat fejlődtem, inkább a főzés tekintetében, mint a fotózásban, de alapvetően azt gondoltam a képek is helyénvalóak. Egészen odáig ezt is gondoltam, amíg decemberben be nem szereztük az első tükörreflexes gépünket. Ezzel jöttek az újabb igények, elképzelések. Kinyílt a világ előttem, előttünk.

És mivel alapvetően hedonista vagyok, mindent azonnal, mindenből törekedni a legjobbra, ezért most egy újabb fába - jó nagyba - vágtam a fejszém. Remélem ezt Ti is díjazni fogjátok és kedvet kaptok ahhoz, hogy kövessetek, mind a blogon hétről hétre, mind az ízlelőbimbóitok vágyainak csillapításában.

Ugyanis egy ajánlósorozatra adtam a fejem. Nem is akármilyenre. Szeretnék egy piaci körképet festeni a budapesti reggelizőkről – ne haragudjatok, hogy csak Budapest, de ez így is legálabb egy fél éves projekt lesz – valamint a gasztronómiában jelentős szereplőkről, alapanyag lelőhelyekről, és azokról, akikre feltétlenül érdemes felhívni a figyelmet, mert egészségesek, szuperek és persze magyarok, termelők, és nem utolsó sorban a kiváló minőségre törekszenek.

Mivel az alap szakmám a fejvadászat, és ott ugye a napi munka részét képzi az, hogy az ügyfeleink számára a megfelelő jelöltet megtaláljuk az általuk preferált feltételek mentén, az ideálisnak tekinthető iparágból, így ennek megfelelően itt is egy alapos szűrésről lesz szó.

Számtalan fórumot, ajánlót megnéztem már, azonban többnyire csak a legjobb 5 vagy 10 helyet emelik ki és jellemzik, ami mind szép és jó, de annyi szuper hely van, hogy teljesen extázisba kerültem tőle.

Bárhol járok, nálam egy jegyzetfüzet, villamos- / busz-, kocsiablakra tapadva figyelem a környezetem, hol bukkanok egy addig ismeretlen és felderítetlen helyre.

delicates_1.jpg

A Delikáteszekkel könnyű dolgom lesz, hiszen abból nincs olyan sok. Azonban vannak a prémium termékeket árusító egész helyek, webshopok, hal- és hústermékeket értékesítők, a bonbonkészítéshez szükséges alapanyag forgalmazók, a fűszeresek, az olajosok, a sajtosok, a gasztropiacok…és szinte kifogyhatatlan a tárház.

A boltokat egytől egyig végig fogom látogatni, kipróbálom a termékeiket – no természetesen nem mindet – véleményt alkotok, leírom a pro-kontrákat.

A reggeliző az egy nagyon volumenű akció, gondos heti tervezéssel. Elsősorban a belvárosra és a felkapottabb környékekre fókuszálok, majd, mint a budai rész, és a nem túl kieső pesti kerületek. Ugyan se nem reggeliző, sem nem sorolható sehova, azonban a Váry Cukrászdába (http://www.varicukraszda.hu/ ) tutira elmegyek és egy külön teleregényt írok róla, ugyanis szavakba sem lehet foglalni milyen csodás :)

A reggelizdék esetében hétköznap a belvárosban teszek reggelente kitérőt, így hamarosan látni fogjátok, hol nyitnak 7-8-9-től a helyek, és melyek vannak hétvégén is nyitva, és fogadják szeretettel az éhenkolbászokat, mint például engem, vagyis minket a férjemmel.

szenyó.jpg

A hétvége sem mindegy, hiszen van, ami csak szombaton tart nyitva, míg mások vasárnap is, szóval emiatt szükséges a nagy körültekintés. De hogy ez ne legyen elég, ezt szinkronba kell hozni azzal, hogy időközönként hétvégente hazalátogatunk a családunkhoz, és szakdolgozatot kellene írnunk, amire még mindössze 11 hetünk van (wow, még 11:)). Így a blog írása jóval több munkát fog követelni, de a plusz szénhidrátbevitel miatt a futásról sem szabad megfeledkeznem.

Mivel szeretünk enni, méghozzá finomakat, - mostanában ugyan a diéta miatt kevesebbet – előre várjuk az elkövetkező időszakot, ugyanis ritkán járunk el bárhova is enni, hiszen sokkal jobb az élmény, ha együtt főzhetünk a cuki kis konyhánkban, amiből órák alatt háború sújtotta övezetet tudok varázsolni, és a romeltakarításban kevésbé jeleskedek :), de fejlődőképes vagyok.

Summa summárum, heti egy bejegyzés a gasztro lelőhelyekről, egy a szinte csak hétköznap nyitva tartó helyekről és egy a hétvégi kávézókról, szendvicsbárokról.

Jó kis móka lesz, meglátjátok!



 jollypop_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr125046094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása