Fincsa-nindzsa

Pite 7. - Barackos-túrós pite

2013. július 22. - fincsanindzsa

Igazán régen sütöttem már valami finom sütit, főleg nem túrósat. Pénteken az ebédlőben annyira megkívántam a barackos-túrós pitét, hogy nem tudtam ellent állni a kísértésnek. De végül beadtam a derekam és a sütöttem egy jó nagy tepsivel. A recept egyszerű és mennyei. Ha valaki nem igazán szereti a citromhéja belereszelni, akkor még kevesebbet tegyen bele, ugyanis a barack állatira kihozza az ízét. A tésztája szinte egy az egyben ugyanaz, mint a Rákóczi túrósé: http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2012/09/14/rakoczi_turos_316, azzal a különbséggel, hogy 1,5szeres mennyiséget használtam, mert a túrós krémre is szerettem volna tésztát sütni.

Hozzávalók

Tésztához

45 dkg liszt
30dkg margarin / teavaj
15dkg porcukor
3 tojás sárgája
2 zacskó vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja

Töltelékhez

50 dkg túró
10dkg porcukor
2 tojás sárgája
1 pohár joghurt
2 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
ízlés szerint egy kevés citromlé
4-5 nektarin felkockázva

A lisztet szitáljuk meg és keverjük össze a hideg margarinnal. Ezután adjuk hozzá a többi hozzávalót is, dolgozzuk homogén állagúra majd a hűtőben hagyjuk pihentetni fél órát.

Ezalatt elkészítjük a tölteléket az alábbiak szerint: A túrót összetörjük, hozzáadjuk a porcukrot, a tojássárgáját, belereszeljük a citrom héját, az apróra kockázott barackot.

1_141.jpg

A tésztát mielőtt kinyújtjuk, osszuk 1/3-2/3 arányba, és a nagyobb részt nyújtsuk ki vékonyra, de figyeljünk arra, hogy ne legyen nagyon vékony, mert könnyen elszakadhat. Sajnos nekem trükközni kellett, mert egyszerűen egymagam képtelen vagyok a tésztát a tepsibe helyezni. Egy frenetikus szilikon „gyúródeszkát” is beszereztem az IKEA-ban, mely valójában csak egy szilikon alátétnek néz ki, de isteni. Hiszen nem ragad rá a tészta, mint a gyúródeszkára, így nem kell lisztet pluszban felhasználni a tésztába.

2_98.jpg

A sütőt melegítsük elő 180 fokra, légkeveréses üzemmódban. A tölteléket kenjük az elkészült tésztánkra. Mielőtt beraknánk a sütőbe a maradék tésztából vékony, hosszú nudlit sodorjunk és rácsozzuk be a túrós krémet vele.

Kb. 30 perc alatt süssük aranybarnára. Hosszú idő óta az egyik legjobb sütimre sikeredett, minden nagyképűség nélkül.

3_60.jpg

4_44.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr925417438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

con-troll 2013.07.22. 19:43:00

Ez eddig a legkeményebb recept, amit láttam: "... belereszeljük a citrom levét ...". xD
Légyszi erről egy videót tegyetek fel.

Alekinyo 2013.07.22. 21:51:43

Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy mitől lett a túró ilyen folyós állagú, mert 2 tojássárgától nem lesz ilyen?
Amúgy jó Édesanyám sütije jut eszembe, bár az csak simán a rácsos süti volt a múltból baracklekivel :)
Szívesen megkóstolnám, mert imádom a túrós gyümölcsös sütiket! :)

fincsanindzsa 2013.07.22. 22:12:22

@con-troll: Kedves Con-troll, tényleg megérne ez egyvideót, azonban inkább freudi elszólás volt. Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem.
@Alekinyo: újabb hiba: a joghurt kimaradt a receptből, és így meg is van a megoldás, hogy miért is válik ilyen folyóssá.

con-troll 2013.07.22. 22:50:33

@fincsanindzsa: Kár, hogy javítottad, szerintem pont úgy volt jó. Jó a recept, jó a poén, köszönet mindkettőért.
De azt ugye megérted, hogy egy ilyen magas labdát nem lehetett csak úgy otthagyni. ;)

fincsanindzsa 2013.07.22. 23:10:54

@con-troll: ne viccelj! Nagyon jo volt. Zokon vettem volna ha valamely kedves "trollnak" nem szurt volna szemet. Azonban szerintem ha visszalapozol a sajttorta receptjehez, a kommentekben csatolt video is elnyeri a tetszesed. Kerlek szamolj be rola:)
süti beállítások módosítása