Fincsa-nindzsa

Krumplipüré

2013. október 01. - fincsanindzsa

Az egyik kedvenc köretem a krumplipüré- Bár körettel ritkán bíbelődöm, úgy gondoltuk a cigánypecsenyéhez nemcsak a steakburi dukál, hanem a krumplipüré is.

Hozzávalók

60dkg krumpli
só, szerecsendió
tej vagy tejföl
5dkg vaj

A krumplit főzzük meg jól megsózott vízben, héjában. Ha nem szeretjük így, akkor meg is pucolhatjuk, karikázzuk fel, mossuk meg és alaposan megsózott vízben főzzük puhára.

Öntsük le róla a vizet, még melegen húzzuk le a héját. Ha nem héjastul főztük meg, akkor pedig térjünk a következő lépésre:

Krumplinyomóval passzírozzuk át a krumplit, adjuk hozzá a vajat, sózzuk meg ha szükséges. Spékeljük meg szerecsendióval. A férjem szerint sokkal finomabb és krémesebb a püré, ha tejföllel készítjük. Mivel szerintem ő sokkal jobb szakács, mint én, ezért beadtam a derekam. És nem kellett csalódnom, tényleg finomabb lett, mintha tejjel higítottam volna.

Nem tudom mennyi tej vagy tejföl kell hozzá, mindenki annyit tegyen hozzá, amennyire sűrűn / hígan szereti. Az a lényeg, hogy szép sima legyen a püré, kellően ízes és krémes.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr635539067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása