Fincsa-nindzsa

Sajttorta, sütés nélkül

2013. október 02. - fincsanindzsa

Sokáig gondolkoztam azon, hogyan is készül a tökéletes sajttorta, hogy sütni kell vagy sem, milyen az ideális krém? Nagyon sok receptet megnéztem, melyik lenne a legjobb, de sajnos olyat nem igazán találtam, ami minden szempontból kielégítő lenne számomra. Van, amelyiknek a tésztája tetszett, némely receptnek a krémje volt a szimpatikusabb. Találtam fehércsokisat, cseresznyéset, sima csokisat. Szóval a kreativitás határtalan. Főleg napjainkban. Úgy gondoltam, ha már a krém alapból édes lesz, kihagyom belőle a csokit, mert úgy számomra nagyon tömény lenne. Legközelebb viszont feltétlenül kipróbálom a sütést is igénylő sajttortát, kíváncsi vagyok mi a különbség.– a csokisat már próbáltam, az is nagyon finom.  

Így, a sütést nem igénylő sajttorta az én konyhámban így készül:

Hozzávalók:

Tészta:

18dkg darált keksz (Győri keksz)
12 dkg vaj olvasztva

Krém:

25dkg mascarpone
15dkg porcukor
2 csomag vaníliáscukor
1 citrom leve
2dl habtejszín
3-4 lap zselatinlap

Málnaöntet:

25dkg málna (friss vagy mirelit)
2ek. porcukor
5ek. narancslé

 

Először a vajat egy serpenyőben megolvasztom, de nem forralom fel. A tűzről leveszem és félrerakom. Közben a kekszet megdarálom, majd a langyos vajjal alaposan összekeverem. Aki, amit szeret, ízlés szerint lehet fele-fele arányban (csokis és sima), de lehet egyféle kekszből is készíteni. Az elkészült masszát, egy 26 centiméter átmérőjű sütőpapírral kibélelt tortaformába nyomkodom, és a hűtőbe teszem egy 15-20 percre. Ez idő alatt kényelmesen elkészíthető a torta krémje.

1_184.jpg

2_133.jpg

A mascarpone sajtot egy tálba kanalazom, a porcukorral, a vaníliás cukorral, a citrom levével kikeverem. A habtejszínt egy külön edényben keményre verem és apránként hozzáadom a beáztatott, majd kb fél dcei vízben folyékonyra "olvasztott" zselatinhoz. (Mindig a hideget a meleghez, hogy ne csomósodjon be) A sajtkrémhez óvatosan hozzákeverem a kemény habot. Ha szükséges, adjunk még hozzá egy kevés citromlevelet, mert pikánsan az igazi. Ha a krémem elkészült, a krémet egyenletesen a kekszes alapra kenjük. Fogyasztás előtt 2-3 órát hagyom dermedni a hűtőben.

3_89.jpg

Ha a tortánk elkészült, időnk van bőven, hogy az öntetet elkészítsük. előszeretettel használom a kedvenc aprítóm, a porcukrot, a narancslevet és a málnát összeturmixolom. Ha sűrű, teszek hozzá néhány kanál narancslevet és ismét megkeverem. Én jobban szeretem, ha híg az öntet, és szeretem a fanyar ízeket,  így lehet, hogy a receptben megadott mennyiség (5 evőkanál) nem elegendő. Igazán finom, ha frissen facsarod a narancslevet, én nem szeretem a dobozos gyümölcsleveket.

4_66.jpg

Ha nem szeretnétek a málnaöntettel bíbelődni, érdemes csak málnát dobni a tetejére, mint ahogy legutóbb is csináltam.

5_28.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr485539094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása