Fincsa-nindzsa

Csupa-csoki szuflé

2013. október 23. - fincsanindzsa

Az egyik nagy kedvencem a brownie. Egy gondom van vele: nem lehet belőle sokat enni, mert nagyon laktató. Juci, az egyik lelkes követőim egyike, küldött nekem egy üzenetet, hogy talált egy tök szuper és rém egyszerű receptet, méghozzá olyan csokis csodát, aminek folyik a közepe. Nekem ennyi már elég is volt a boldogsághoz, és most végre időt tudtam rá szakítani, hogy ki is próbáljam. Ugyanis alapelvem, hogy olyan recept nem kerül ki a blogra, amit nem sütöttem-főztem le előtte, hiszen a tapasztalataim is meg szoktam osztani Veletek, amire érdemes odafigyelni.

Mivel ma szuflénapot tartottam, és a Citromos szuflén már túl vagyok, ezért a formák hiányával küzdöttem, annak ellenére, hogy legalább 15 van, azonban 3 féle méretben. És az egyenletes sülés miatt, szeretek azonos méretű formákat használni. De mivel alaposan kifogytam belőle, ezért a Sütivarázs sorozat szilikonformáit is befogtam. (Nagyon jól szuperálnak)

http://www.kossuth.hu/index.php?o=konyvek&k=2544

Azonban a recept itt is jóval kevesebb formára adta meg a mennyiséget, de ez ismét nem bizonyult elegendőnek.

Hozzávalók: (8 szufléformához)

30dkg étcsokoládé
10dkg teavaj
6 tojás
10dkg porcukor
8dkg liszt

Már az alapanyagokból is látszik, hogy igazi „kihívás” lesz a sütit megsütnünk :)

1_159.jpg

Először is a sütőt melegítsük elő 200 fokosra, légkeveréses üzemmódban.

Egy nagy lábosban rakjunk fel vizet forralni, ugyanis a csokit és a vajat gőzfürdő felett kell felolvasztanunk.

2_112.jpg

Addig a porcukrot és a tojás verjük habosra.

A csokit és a vajat egy wok-szerű edényben olvasszuk fel a vízgőz felett, majd tegyük félre egy pár percet hűlni.

A lisztet és a olvasztott csokit apránként adjuk a tojáskikeverthez, miközben a robotgépet 2-es fokozaton tartjuk, hogy az egész konyha ne ússzon a lisztes csokiban.

3_72.jpg

Ahogy a szufléknál lenni szokott, szükséges a vízfürdő a sütőben is, hogy ne száradjanak ki. Egy tepsit engedjünk félig meleg vízzel, és a kivajazott szufléformákat állítsuk bele.

4_53.jpg

Hogy igazán folyós belsejű sütikéket kapjunk, 8-10 perc elegendő a 200 fokos hőfokon. Én 9 percet hagytam végül, és a végeredmény…hát magáért beszélt. Egy kis fagyival lekísértem, hiszen nem etethetek meg senkit vele, ha véletlenül rosszul sikerülne :) Így ezt az óriási áldozatot az emberiségért meg kellett hoznom. 

5_21.jpg

És végül! Ha tehetjük, melegen fogyasszuk. Ha kihűlt, előtte néhány percre tegyük vissza a sütőbe, vagy egy 20-30 másodpercre a mikróba, hogy a csoki a közepén ismét folyóssá váljon.

6_16.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr545467934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.10.24. 17:04:44

Nekünk az egyik kedvencük egy portugál csokitorta, aminek az állaga nagyon hasonló, kívül megsül, belül szinte folyik.
süti beállítások módosítása