Fincsa-nindzsa

Véres hurka, kolbász és dödölle

2014. február 02. - fincsanindzsa

Rafával a kiskutyámmal elindultunk a szokásos szombat délelőtti túránkra. Kicsit olyan ez, mintha nyugdíjas lennék: lottózó, piac, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Tanácstalan voltam mit is főzzek a hétre, ezért anyukámtól kértem tanácsot. Ő hurkát-kolbászt sütött dödöllével. Kb. 8000 kalória van egy-egy adagban, ezért jól le is szóltam, de végül annyira beleültette a bogarat a fülembe, hogy Raffanccsal a piacon vettünk egy kevés véreshurkát.  Ha lúd, legyen kövér alapon, ezért a régi nagy kedvencemet is megfőztem hozzá, a dödöllét.

Ugyan most nem ekkora adag készült belőle, hanem kb 60-70dkg krumpliból főztem meg az alábbi recept alapján: http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2013/06/13/dodolle_az_igazi_zalai_csemege

Hozzávalók

véreshurka
kolbász

Nem írok mennyiségeket a hurkához, mert mindenki annyit vesz belőle, ahány főre készíti a menüt. Roppant bonyolult, hiszen a hurkát és a kolbászt egy tepsibe kell helyezni, ahol böködjük meg egy hústűvel, és öntsünk alá egy fél pohár vizet. A 180 fokra előmelegített sütőben süssük ropogósra.

1_219.jpg

Amíg a hurka-kolbász megsül, főzzük meg a dödöllét.

2_169.jpg

Természetesen krumplit is karikázhatunk hozzá, és azt a hurkával együtt süssük meg a tepsiben, hiszen a ddöllével egy igazi brutál, hizlaló magyaros vasárnapi ebédnek való.

4_93.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr245793436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sírköves Slomó 2014.02.02. 21:49:40

És a savanyú ubesz az még 8 kalória! Én nem vagyok zalai krumplival tolom arcba bele.

fincsanindzsa 2014.02.02. 22:08:25

@Sírköves Slomó: en sem vagyok az es mindog krumplival ettuk. Es persze ubival lefojtva, ahogy most is.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2014.02.02. 23:02:19

"Kb. 8000 kalória van egy-egy adagban"

Egy kiló színtiszta zsírban van 9000 kalória, szóval nem tudom, hurka+dödölléből mi számít akkor egy adagnak a szerzőnél. 2 kiló?

fincsanindzsa 2014.02.03. 05:38:43

@Zigomer Trubahin: a 8000 kaloriaval csak erzekeltezni szerettem volna h. Ez nem egy Norbi update menu.
süti beállítások módosítása